پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۱۴۳
سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: پالایشگاه‌های مختلف، صنایع پتروشیمی و تأسیسات مستقر در پارس جنوبی سالانه ۸۰ میلیارد دلار برای کشور ثروت تولید می‌کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز دوشنبه در نشست با مدیرعامل و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: این منطقه مهم و بسیار حساس در کشور است و با سرمایه‌گذاری بزرگ و مهمی که دروت آن انجام شده، نقش ویژه‌ای در اقتصاد و تولید ناخالص ملی کشور دارد.

وی افزود: توسعه صنایع پایین دستی مجتمع‌ها و صنایع پارس جنوبی مورد تأکید است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: پالایشگاه‌های مختلف، صنایع پتروشیمی و تأسیسات مستقر در پارس جنوبی سالانه ۸۰ میلیارد دلار برای کشور ثروت تولید می‌کنند.

وی امنیت منطقه پارس جنوبی را مطلوب دانست و افزود: بکارگیری نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی بر اساس مصوبات هیئت دولت و تأکیدات رئیس جمهور یک ضرورت است.

محمدی‌زاده توجه به مطالبات مردم در منطقه پارس جنوبی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام مهار تورم و رشد تولید منطقه ویژه پارس جنوبی نقش مهمی در این عرصه دارد.

وی با اشاره به تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر گفت: از این میزان اعتبار ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات وزارت نفت‌ شامل یک‌هزار میلیارد تومان از محل مجتمع‌های پتروشیمی و چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هم از وزارت نفت تأمین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر