جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
/برداشتی از دعای روز هفتم ماه رمضان/
کد خبر: ۱۳۵۲۲۸
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: یک استاد حوزه با بیان اینکه برخی از انسان‌ها دائما ذکر خدا را در زندگی خود دارند، گفت: گاهی انسان یک لحظه به یاد خدا می‌افتد اما صورت دیگری هم وجود دارد که انسان دائما به یاد خدا است، این توفیق بالاتری است و باید از خدا بخواهیم که ذکرش را دائما در زندگی خود داشته باشیم نه اینکه گاهی به یاد خدا باشیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، در دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان آمده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اعنّی فیهِ علی صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِکْرَکَ بِدوامِهِ بتوفیقِکَ یا هادیَ المُضِلّین»  

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری -استاد حوزه و دانشگاه- در شرح کوتاهی درباره دعا این روز گفت: ما یاری خدا و کمک خداوند در این روز ‌را عامل روزه‌داری و نماز می‌دانیم، اما در روز هفتم ممکن است عده‌ای از روزه‌داران در روزه و نمازشان به خاطر لغزش و گناهان سستی کنند.

وی ادامه داد: در دعای روز هفتم از خداوند متعال می‌خواهیم در نماز و روزه این روز با دور نگه داشتن ما از گناهان و لغزش‌ها به ما کمک کند به نحوی که این توفیق الهی یار و مددجوی روزه‌داران باشد، آنگاه زمینه فراهم می‌شود که خداوند در این روز ذکر بادوام و استمرار در ذکر خود را روزی ما کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: گاهی انسان یک لحظه به یاد خدا می‌افتد اما صورت دیگری هم وجود دارد که انسان دائما به یاد خدا است، این توفیق بالاتری است و ما در این دعا یاد می‌گیریم این روزی از سوی خداست و باید از خدا بخواهیم که ذکرش را دائما در زندگی خود داشته باشیم نه اینکه گاهی به یاد خدا باشیم.

حجت‌الاسلام پیکری در پایان گفت: خدای متعالی کسی است که تمام راه گم‌کردگان را یاری می‌کند، اگر کسی حتی از خوب‌ترین به سمت خوب منحرف شود راه را گم کرده و ما از خدا می‌خواهیم خوب‌ترین‌ها را در این روز نصیب ما کند.

برچسب ها: فکرشهر ذکر خدا
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر