چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۲۴۸
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر و مسافر دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور جابجا شدند.

به گزارش فکرشهر، مجیدعلی نازی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مسافربری شهید حقگو در بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: براساس بازدیدهای انجام گرفته از بنادر شمالی و جنوبی کشور، سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل ترددهای دریایی ویژه ایام نوروز آبرومندانه و بسیار خوب پای کار بوده است.

وی افزود: از اول فروردین ماه امسال تا به امروز چهار میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر دریایی بدون هیچگونه حادثه خاصی جابجا در بنادر کشور جابجا شدند که این دستاوردی مهم برای سازمان بنادر و دریانوردی است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در بازدید انجام گرفته از بندر بوشهر نیز بسیار جای خوشحالی دارد که با وجود انجام پروژه تعمیر اساسی پایانه مسافربری شهید حقگو، زیرساخت‌های خوب و مناسبی در اختیار گردشگران و مسافران دریایی قرار گرفته است.

وی افزود: در صحبت‌هایی که با مسافران دریایی انجام شد سطح رضایت عمومی خوب و قابل قبول است که با این سطح از رضایت‌مندی تلاش‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قابل قدردانی است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی دریانوردی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: در حوزه مسافربری و گردشگری دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یک سری کارهای زیربنایی انجام داده که از جمله آنها می‌توان به اجرا زیرساخت‌های استاندارد و قابل قبول در بنادر مختلف کشور اشاره کرد.

نازی ادامه داد: در حوزه ساخت شناور نیز از محل وجوه اداره شده تسهیلاتی با بهره صفر درصد برای ساخت شناورهای مسافربری اختصاص پیدا کرده که این مهم ظرفیتی ارزشمند برای سرمایه‌گذران بخش خصوصی داوطلب فعالیت در این حوزه است.

وی یادآور شد: در خصوص تعرفه‌های بندری نیز برای شناورهای مسافربری تخفیف ۹۰ درصدی لحاظ شده تا به رونق فعالیت های این بخش کمک شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر