سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۵۲۸۲
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: براساس آمارها از ابتدای طرح نوروزی راهداری که از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ شروع و تاکنون ادامه دارد، هشت میلیون و ۲۸۱ تردد در محورهای ارتباطی استان به ثبت رسیده است.

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم اخترشناس روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس از ابتدای طرح نوروزی راهداری تاکنون ۷۲ هزار تردد از مبادی ورودی استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در همین بازه زمانی نیز ۶۸۸ هزار تردد از محورهای خروجی استان به ثبت رسیده که هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهرتصریح کرد: میانگین سرعت متوسط خودروهای عبوری از جاده‌های استان بوشهر در این مدت ۸۳ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد.

اخترشناس بیان کرد: ورودی و خروجی مرکز استان در محور چغادک- بوشهر و بالعکس از پرترددترین جاده استان بوشهر و همچنین رفت و برگشت محورهای بوشهر- دیر و بوشهر-گناوه در رتبه های بعدی قرار دارد.

به گفته وی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون شمار تصادف‌های فوتی و جان باختگان ناشی از حوادث جاده ای در استان بوشهر ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: چهار هزار و ۳۳۶ کیلومتر انواع بزرگراه، راه اصلی،فرعی و راه روستایی در استان بوشهر وجود دارد که از طریق ۶۰ دستگاه تردد شمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، سه سیستم توزین در حال حرکت و ۴۸ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان بوشهر مورد پایش برخط است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در خصوص شمار سفرهایی که با ناوگان عمومی در استان انجام شده، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون یک هزار و ۳۸۰ مسافر در قالب ۱۱ هزار سفر جابه جا و تردد داشته اند.

اخترشناس با اشاره به اجرای پویش همراهان سفر ایمن در سه مجتمع خدمات رفاهی منتخب در محورهای خورموج، گناوه و برازجان یادآور شد: این پویش با اجرای برنامه های فرهنگی، موسیقی زنده، ایستگاه نقاشی، فعالیت های مذهبی و اقامه نماز تلاش دارد رانندگان را ترغیب به استراحت و سپس ادامه مسیر دهند تا شاهد کاهش سوانح رانندگی باشیم.

وی از فعالیت ۶۰ دستگاه تردد شمار برخط، ۶۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و ۱۹ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان خبر داد و از مردم خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تماس بگیرند.

اخترشناس در خصوص طرح نوروزی راهداری گفت: امسال این طرح با مشارکت ۲۰۰ نیروی انسانی، ۱۷۵ دستگاه ماشین آلات، ۳۰ ایستگاه و ۱۶ راهدارخانه در استان بوشهر در حال اجرا است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر