جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عملیات اجرای ساخت سد آبپا جهت کنترل و مدیریت سیلاب دره آردو شهر برازجان در آیینی با حضور فرماندار دشتستان و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی آغاز شد...
کد خبر: ۱۳۵۳۰
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۴

فکرشهر: عملیات اجرای ساخت سد آبپا جهت کنترل و مدیریت سیلاب دره آردو شهر برازجان در آیینی با حضور فرماندار دشتستان و جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی آغاز شد.
\n 
\nبه گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در آیین آغاز علمیات ساخت سد آبپا گفت : به دنبال جاری شدن سیلاب در آذر ماه سال 91 در شهر برازجان که  ضمن وارد ساختن خسارات مالی به مردم و زیر ساخت های شهری ، باعث جان باختن شش نفر از شهروندان برازجانی شد متخصصین و کارشناسان  طرح جامع مطالعاتی مدیریت و کنترل سیلاب شهر برازجان را تدوین کردند که فاز یک این طرح در دهه فجر سال گذشته با اعتبار 21 میلیارد ریال با طراحی 39سازه برای پیش بینی کنترل سالانه یک میلیون متر مکعب آب در حوزه بالادست شهر برازجان آغاز و اجرا شده و بزودی نیز به بهره برداری می رسد .

\n\n

\n\n

 ارسلان زارع در ادامه با تاکید بر اینکه حرکت سیلاب ها از سمت کوه به دریا جریان داشته بسیار تند و نابود کننده است، اظهار داشت : امروز نیز فاز دوم این طرح جامع در راستای کنترل و مدیریت بخشی از سیلاب دره آردو شهر برازجان عملیات اجرای سد آبپا را آغاز کردیم که امید است با بهره برداری از آن ضمن رفع اثرات تخریبی سیلاب باعث تقویت منابع آب زیر زمین و توسعه بخش کشاورزی این منطقه شود.

\n\n

نماینده عالی دولت در دشتستان در پایان افزود: سد آبپا  از جنس مصالح شن و ماسه سیمانه شده ،با ارتفاع 24 متر از پی وظرفیت ذخیره ای یک میلیون متر مکعب است و اعتباری بالغ بر  130میلیارد ریال صرف ساخت آن می شود.

\n\n

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، این سد در حوزه بالادست امام زاده ابراهیم در نزدیکی روستای آبپای ارغون در حال ساخت می باشد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر