شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۳۰۱
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲

فکرشهر: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از مردم خواسته با توجه به زمان زادآوری جانوران کمک کنند که این گونه‌ها دچار مشکل نشوند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نیمه اسفند تا اردیبهشت، فصل زاد و ولد پستانداران شاخص و همچنین وحوش ارزشمندی مانند لاکپشت نوک عقابی در استان بوشهر است. در این زمان لازم است همگان برای مراقبت از این جانوران کمک کنند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر می‌گوید: بیشتر این گونه‌ها شامل آهو، جبیر، کل و بز و قوچ و میش هستند که آهوان در منطقه حفاظت شده‌ مُند و پناهگاه حیات وحش خارگ، جبیر در پارک ملی دریایی نایبند و کل و بز و قوچ و میش در بیشتر مناطق کوهستانی استان به‌ویژه منطقه حفاظت شده کوه بیرمی و مناطق شکارممنوع کوه‌ مُند، شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش و منطقه کوه سیاه زیست می‌کنند.

عبدالرحمن مراد زاده افزود: لاکپشتان دریایی نیز در این مقطع زمانی در جزایر استان به‌ویژه جزایر نخیلو و اُمُ الگُرم در پارک ملی دریایی دیر- نخیلو و جزیره خارگو و همچنین سواحل پارک ملی دریایی نایبند تخمگذاری می‌کنند..

او می‌گوید: لازم است همگام با اداره کل حفاظت محیط زیست استان گروه‌های دوستدار محیط زیست و همه مردم در زمینه حفاظت از این گونه‌ها همکاری کنند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با اشاره به نتیجه آماربرداری‌های پارسال گفت: وضعیت وحوش به‌ویژه جمعیت نشخوارکنندگان شاخص استان در یک دهه گذشته روند بسیار خوبی داشته است به طوری که الان چالش ما در جزیره خارگ افزایش جمعیت آهوان است.

خسرو درویشی با توجه به حضور گردشگران در طبیعت از آنان خواست آرامش پرندگان را با رفت و آمد بدون ضابطه قایق‌ها به هم نزنند و بدون نظارت و توصیه‌های محیط زیست به آن‌ها غذا ندهند.

به گفته او، نظارت بر آمدوشد کوهنوردان در کوهستان‌ها، دست نزدن یا نزدیک نشدن به نوزادان وحوش در دشت‌ها و یا کوهستان‌ها، حضور نیافتن گردشگران در سواحل بکر و مستعد تخمگذاری لاکپشتان دریایی از دیگر کارهایی است که مردم می‌توانند برای حفاظت از گونه‌های جانوری انجام دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر