شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۶۷۶
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر مهار تورم را یک ضرورت دانست و گفت: حمایت از تولید در استان بوشهر جدی‌تر دنبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر پورات صبح چهارشنبه در نشست با مدیران استان اظهار داشت: بیش از یک دهه است که شعار سال با محوریت اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب نام‌گذاری می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با توجه به شرایط کشور شعارهای سال به طور کاملاً هدفمند و هوشمندانه به مسائل اقتصادی اختصاص یافته است.

وی افزود: تمرکز راهبردی بر موضوع تولید در سال‌های گذشته از سوی مقام معظم رهبری دارای یک منطق قوی و علمی است و علت آن این است که تولید کلید واژه اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است و امیدواریم با تلاش مسئولان و حمایت و همراهی همیشگی مردم، برنامه‌های اقتصادی دولت در ۱۴۰۲ سال عبور از موانع و مشکلات باشد.

مهار تورم یک ضرورت است

پورات با بیان اینکه امسال نیز در ادامه شعارهای اقتصاد محور دو مسئله تورم و تولید به خوبی مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، گفت: به اعتقاد اینجانب بخش اول شعار یعنی مهار تورم یک ضرورت جدی و مطالبه عامه جامعه است که تحقق نتیجه مطلوب و قابل لمس برای آحاد مردم می‌تواند در تقویت مؤلفه‌های مختلف قدرت نقش آفرینی کند و نارضایتی‌ها را کم کند و انسجام را بیشتر کرده و به توسعه سرعت ببخشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: لازمه این کار توجه جدی به خروجی و تصمیمات جلساتی است که می‌تواند تأثیر مؤثری بر کنترل تورم بگذارد لذا تمامی مسئولین باید تلاش کنند تا در تصمیم گیری‌ها یک پیوست مرتبط در کاهش تورم اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه عمل به شعار سال به عنوان نقشه صرفاً نباید به مکاتبات مرسوم اداری ختم شود، عنوان کرد: اقدامات مستمر، جهادی و مؤثر باید صورت بگیرد و در جایی که قوانین بر تورم تأثیر می‌گذارد باید مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

مخاطب شعار سال فقط دستگاه‌های دولتی نیستند

پورات افزود: مخاطب شعار سال فقط دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیستند بلکه آحاد جامعه مورد خطاب است، لذا باید یک اراده جمعی در راستای تحقق شعار سال شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: بخش خصوصی، مردم، کاسبان محلی و صاحبان مشاغل می‌توانند در این مسیر مؤثری کمک کنند و این انسجام هر چه بیشتر باشد در موفقیت نیز مؤثرتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقش نهادهای نظارتی در بازار به منظور مقابله با احتکارگران مؤثر است، تصریح کرد: نظارت اگر هوشمندانه باشد یقیناً نقش بسیار تأثیرگذاری خواهد داشت.

پورات با اشاره به بخش دوم شعار سال یعنی رشد تولید بیان کرد: در استان بوشهر از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی ایران قوی تمامی جهت‌گیری‌ها منطبق بر راهکار رشد تولید است و ما معتقدیم تکمیل زنجیره‌های صنایع در استان به ویژه حوزه انرژی، شیلات دام، طیور و کشاورزی می‌تواند در مهار تورم مؤثر واقع شود.

حمایت از رشد تولید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: در سال گذشته هر فعالیتی که در افزایش تولید کمک کند حمایت شده است و این حمایت‌ها در سال جدید با جدیت بیشتری در این استان دنبال خواهد شد و هر گونه سنگ اندازی در تولید از نگاه دولت مردود است.

پورات خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال جدید بخش خصوصی با توان بیشتری پای کار بیاید و دولت نیز قطعاً برنامه‌های ویژه‌تری خواهد داشت و مسئولان نیز باید امسال برای مهار تورم از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر