پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۶۸۶
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه طرح تعیین وضعیت شغلی اتباع افغانستانی مقیم ایران همزمان با ۱۵ استان دیگر در بوشهر آغاز شده است، گفت: ثبت نام در این طرح شرط اقامت مجاز اتباع است.

به گزارش فکرشهر مصدق کشاورزی چهارشنبه ۱۶ فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح آغاز شده و تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، افزود: براین اساس مردان ۱۸ تا ۶۰ سال افغانستانی که کارت سرشماری معتبر تا ۳۱ مهر ماه پارسال را دارند مکلف به ثبت نام در سامانه کانون نوبت خارجی به نشانی kanoonnobat.ir هستند.

وی بیان کرد: اتباع مشمولی که در این طرح شرکت نکنند از خدمات بعدی محروم می‌شوند و با آنان و کارفرمایان شان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به حجم کار  و با هماهنگی صورت گرفته با اداره کل اطلاعات و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در استان دفتر کفالت، اقامت و اشتغال به عنوان بازوی کمکی و دو دفتر دیگر جهت هر چه بهتر اجرایی شدن طرح در استان شروع به فعالیت کرده است.

کشاورزی تصریح کرد: مردان ۱۸ تا ۶۰ سال افغانستانی که در طرح سرشماری شرکت کرده‌اند با ثبت نام در سامانه کانون نوبت و درج اطلاعات خود معرفی می‌شوند به مراکزی که باید در آنجا مراجعه کنند تا اطلاعات کامل خودشان را در زمینه اشتغال اتباع خارجی که شامل کار، کارگر، کارگاه و کارفرما است را در اختیار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار دهند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر فقط برگه سرشماری معتبر که تا مهر ۱۴۰۱ اعتبار دارد برای ثبت‌نام کافی است و بر اساس هماهنگی به‌عمل آمده شرکت در این طرح و اخذ شناسه شغلی، مبنای حضور و اقامت قانونی ابتاع خارجی در کشور خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر