چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۸۰۵
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: امام جمعه گناوه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی سازی و مشارکت مردم در اقتصاد گفت: دولت باید از تصدی گری خود بر امور اقتصادی فاصله بگیرد و نقش نظارتی خود را افزایش دهد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به تعیین شعار سال به نام «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با هدف بسیج امکانات و ظرفیت‌های کشور در راستای ایجاد بهبود و تحول در فضای جامعه صورت می‌گیرد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه جذب سرمایه و تولید برای عموم مردم باید به یک فرهنگ تبدیل شود گفت: ترویج فرهنگ تولید، مولدسازی منابع راکد و کم بازده و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان در رشد تولید و تحقق شعار سال مؤثر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی سازی و مشارکت مردم در اقتصاد بیان کرد: دولت در این زمینه نقش مهمی دارد و باید تصدی گری خود بر امور اقتصادی فاصله بگیرد و نقش نظارتی خود را بیشتر کند.

وی گفت: نقدینگی زیاد در هر کشوری تورم زا است و باید آن را در کشور مدیریت کرد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه تحقق شعار سال وابسته به هماهنگی و هم افزایی بین تمام قوا و نهادهای حاکمیتی است یادآور شد: شعار سال نباید تنها در حد نصب بنر و شعار باقی بماند و با آن شعاری برخورد شود بلکه همه باید شعار سال و منویات رهبری را در عمل جامه عمل پوشانند تا در جامعه تحقق یابد.

وی یادآور شد: یکی از مطالبات جدی رهبری در طول ۱۶ سالی که مسئله اقتصاد را در شعارهای مطرح فرموده‌اند بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم بوده که این دغدغه اصلی ایشان بوده و انتخاب شعارها بر همین محوریت است.

استفاده از فرصت معنوی لیالی قدر

امام جمعه گناوه با اشاره به در پیش بودن لیالی معنوی قدر بیان کرد: شب قدر، شب مبارک نزول قرآن و ملائکه که مقدرات یک سال انسان‌ها رقم می‌خورد و باید از فضای معنوی شب‌های قدر که می‌تواند تحولی در فرد و جامعه ایجاد کند حداکثر بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر در محل مصلی جمعه گناوه برنامه‌های شب زنده داری و مراسم ویژه این شب‌ها برگزار خواهد شد گفت: همه گروه‌ها و تشکل‌های مذهبی و فرهنگی کمک کنند تا در ایام باقی مانده ماه مبارک رمضان فضای شهر، فضایی معنوی شود.

حضور باشکوه مردم در روز جهانی قدس

امام جمعه گناوه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بیان کرد: یکی از ابتکارات امام خمینی (ره) تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس است و هر سال مردم د ر راهپیمایی این روز تاریخی حضور چشمگیر دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناوه گفت: امسال نیز مردم با حضور پررنگ و پرشور در این روز مهم و تاریخی در لبیک به امام (ره) و آرمان‌های انقلاب و شهدا و رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در گناوه از میدان امام تا مصلی برگزار خواهد شد.

توجه به نهج البلاغه فرهنگ سازی شود

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام شهادت مولای متقیان امام علی (ع) بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور در سال ۱۴۰۰، ۱۹ ماه رمضان، سالروز ضربت خوردن امیرالمومنان علی (ع) را به عنوان روز نهج البلاغه معرفی کرده‌اند.

وی بیان کرد: امروز نهج البلاغه در جامعه ما مظلوم واقع شده است و باید توجه بیشتر به این اثر گران سنگ مولای متقیان در جامعه بخصوص در مراکز فرهنگی و آموزشی کشور فرهنگ سازی شود.

امام جمعه گناوه با تقدیر از تلاش‌های همه دست اندر کاران و مسئولان اجرایی شهرستان در خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در ایام نوروز گفت: آسیب‌هایی نیز وجود دارد که این آسیب‌های موجود باید هر بیشتر بررسی و چاره اندیشی شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز در سال‌های آینده با ماه مبارک رمضان از هم اکنون باید برای برنامه ریزی ها و آماده سازی زیرساخت‌ها بخصوص در زمینه فرهنگی و ماه مبارک رمضان انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر