سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۸۷۳
جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: انتظار می‌رود که مسئولان برای جانمایی پروژه‌های عمرانی به نظرات مردم توجه کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با گرامیداشت شب‌های قدر اظهار داشت: شب قدر شب پاک کردن گناهان بزرگ است و شب تعیین مسیر زندگی است.

وی با بیان اینکه شب قدر شب آشتی با خدا و شب رسیدن به مقام قرب و شبی که یک شبه باید ره صد ساله را پیمود اضافه کرد: از دست دادن شب قدر حسرت ابدی به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه خورموج با اشاره به در پیش بودن ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمؤمنین (ع) خاطرنشان کرد: ایمان کامل علی (ع) به مبدأ و معاد او را یگانه دهر و الگوی همه خوبان عالم کرده است.

وی تصریح کرد: علی عاشق خدا و احکام خدا و عاشق عدالت، قرآن نماز، مسجد بود؛ نمی‌شود ادعا کنیم شیعه علی هستیم اما نسبت به قرآن و نماز و مسجد و حجاب بی تفاوت باشیم.

زاهددوست با اشاره به اتحاد گروه‌های مقاومت و قیام علیه اسرائیل ادامه داد: بعد از یورش ظالمانه نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی ظرف ۱۰ دقیقه ۱۰۰ موشک به شمال فلسطین اشغالی از خاک لبنان شلیک شد.

وی بیان کرد: منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند این حجم از حملات موشکی از جنگ دوم لبنان تا کنون بی‌سابقه بوده است. مسلمانان جهان روزشمار زوال رژیم غاصب اسرائیل را مرور نی کنند.

امام جمعه خورموج گفت: فعلاً زمین و هوا شاهد موشک باران و راکت باران و اعتراضات داخلی علیه این رژیم غاصب است و همه اینها نوید نابودی و زوال این غده سرطانی در آینده نزدیک را بشارت می‌دهد.

وی اظهار داشت: رهبری عزیز ما در فرمایشات اخیرشان فرمودند ما گفتیم که صهیونیست‌ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید ام خودشان عجله دارند زودتر بروند.

قدرت ایران در عرصه بین المللی

زاهددوست با اشاره به اینکه اخیراً شاهد یک پیروزی حقوقی جدید برای ایران در مقابل آمریکا بودیم افزود: دادگاه لاهه در صدور رأی به نفع ایران و علیه آمریکا مسدود کردن برخی دارایی‌های ایران توسط آمریکا را غیر قانونی دانست.

وی تاکید کرد: این پیروزی گواه صدقی بر قدرت ایران در عرصه بین المللی است که ضمن تشکر از مسئولان دولتی و قضائی کشور جهت پیگیری‌ها در این زمینه امیدواریم مسئولان ما بتوانند همواره در عرصه بین المللی از حقوق حقه ملت ایران با جدیت دفاع کنند.

امام جمعه خورموج اضافه کرد: مردم روستای حسین زائری از جانمایی نادرست سایت بازیافت زباله در روستا گله مند هستند و متوقع توجه مسئولان به آسیب‌ها و مشکلات ناشی از این جانمایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نباید دست روی یک نقطه بگذاریم و اصرار کنیم به هر قیمتی فلان پروژه باید در همین نقطه عملیاتی شود بلکه رضایت و عدم رضایت مردم باید معیار قرار بگیرد چون مردم محلی بهترین کارشناس برای این قبیل مسائل هستند.

زاهددوست تصریح کرد: مرکز بازیافت زباله باید از آبادی و روستا فاصله داشته باشد و نباید رودخانه فصلی و نمک طبیعی و مراتع دامداران را تهدید کند. مسئولان با مردم بنشینند و برای این امر جانمایی درستی پیدا کنند.

لزوم حمایت از مرکز نیکوکاری

وی با تاکید بر اینکه مرکز نیکوکاری آدینه توسط مردم و خیرین حمایت شود گفت: بدون تردید یکی از مهمترین آموزه‌های دینی که قرآن کریم در موارد مختلف همواره بر آن تاکید داشته، کمک به نیازمندان و فقرا در جامعه است.

امام جمعه خورموج ادامه داد: بنده از روزهای اول حضورم در دفتر امام جمعه این شهر شاهد مراجعه افراد مستضعف و گرفتار در زمینه‌های مختلف بودم و بنابراین تصمیم گرفتیم مرکز نیکوکاری را بنام آدینه در دفتر امام جمعه فعال کنیم. و از این طریق در زمینه‌های مختلف ازدواج، درمان و مسائل معیشتی به افراد نیازمند کمک کنیم.

وی افزود: امروز پایگاه جمع آوری کمک‌های مؤمنانه مردمی در مصلی در بخش برادران و خواهران فعال شده و از شما مؤمنین می‌خواهم به مقدار امکان خود به این مرکز کمک کنید به شما اطمینان می‌دهیم تا ریال آخر این کمک‌ها به نیازمندان مستحق کمک رسانی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر