جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۳۲۸
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهرگفت: استان بوشهر ۶ سدمخزنی در مرحله بهره برداری دارد که پارسال آبگیری ۲ سد آغاز و به این مجموعه اضافه شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی محمدی با بیان اینکه این سد‌ها قابلیت ذخیره سازی ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب را دارند افزود: در سال آبی گذشته ۱۶۰ میلیون مترمکعب آبگیری داشتیم که امسال به ۳۱۸ میلیون متر مکعب رسید یعنی دو برابر ذخیره شد.

وی اضافه کرد: از مجموع ذخیره سازی سد‌ها و حجم آبی که از سال قبل داشتیم ۷۲ درصد حجم سد‌ها در حال حاضر پر است که با توجه به میزان بارش‌هایی که در استان داشتیم و نسبت به دیگر استان‌ها از نرمال هم بالاتر بود عدد خوبی است.

محمدی بیان کرد: هم اکنون ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب در سد‌ها ذخیره داریم که ۷۲ درصد حجم سد‌ها را شامل می‌شود البته برخی از سد‌ها قابلیت شرب دارند مانند سد تنگ ارم و ارغون که ۱۰۰ درصد پر شده اند، سداخند و باغان پارسال به مرحله آبگیری رسید و حجم کمی دارد، سد رئیسعلی دلواری هم ۷۰ درصد ظرفیت مخزنی آن پر است که برای کشاورزی استفاده دارد و قابلیت تامین آب شرب برخی روستا‌های همجوار آن ر ا نیز دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به سد‌های موجود در استان و اینکه اختلاف ارتفاع چندانی مخزن آن‌ها نسبت به پایین دست ندارد در طراحی آن‌ها نیروگاه‌های برق آبی در نظر گرفته نشده است، اما برای خط انتقال طرح‌های آینده سد دشت پلنگ یک نیروگاه در مسیر آن در نظر گرفته شده است.

محمدی اظهار داشت: آب شرب استان در حال حاضراز ۲ طریق تامین می‌شود یک بخش سد کوثر در استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد است که پارسال سرریز شد و حجم قابل توجهی آب ذخیره شد و دیگری تامین آب از آبشیرین کن‌های استان است.

وی گفت: پیش بینی شده با توجه به آبشیرین کن‌های موجود در استان کمترین مشکل را تامین آب شرب داشته باشیم، زیرا آبشیرین کن جبران اّفت سطح آب زیرزمینی را نیز خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر