پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۳۵۰
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: طی سال گذشته یکهزار و ۷۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان ساخته شده و این روند در سال جدید باید شتاب گیرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز پنجشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی شورای مسکن بیان کرد: سهمیه مصوب ساخت مسکن محرومان در استان بوشهر سه هزار و ۳۸۰ واحد است که باید در اجرایی شدن این مسکن‌ها سرعت داده شود.

وی با اشاره به اجرای نهضت ملی تولید مسکن، افزود: اکنون جایگاه استان بوشهر در طرح ملی نهضت مسکن در کشور پنجم است که با عملی شدن این جایگاه ارتقا می‌یابد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: شمار متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن افزایش یافته و باید زمین‌های مورد نظر برای ساخت مسکن در سراسر استان بوشهر مشخص و برای تصویب به شورای برنامه‌ریزی استان ارائه شود.

محمدی‌زاده افزود: در قالب این طرح، علاوه بر فراهم شدن تسهیلات لازم، شهرداری‌های استان بوشهر هزینه صدور پروانه ساختمانی این واحدهای مسکونی را به ویژه در بافت‌های فرسوده و واحدهای خودمالکی کاهش دهند.

استاندار بوشهر با قدردانی از همکاری بانک‌های عامل در فراهم کردن تسهیلات و منابع اعتباری در ساخت مسکن افزود: بانک‌ها باید زمینه افزایش قراردادها در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح نهضت ملی مسکن فراهم کنند.

وی گفت: کارگروهی برای پیگیری زمین‌های محدوده شهری برای ساخت مسکن مورد نیاز دز استان بوشهر تشکیل شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: ساخت خوابگاه دانشجویی و رفع کمبودهای استان در این زمینه ضروری است و ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویان به صورت آپارتمانی باید امسال اجرایی شود.

استاندار بوشهر گفت: ایجاد ۲ شهر جدید در مناطق شرقی و غربی استان و ۲ شهر مولد با رویکرد اقتصاد دریامحور در نقاط ساحلی استان بوشهر طراحی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر