شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۳۷۱
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۹

فکرشهر: خطیب نماز جمعه تهران گفت: هیچ گاه رژیم صهیونیستی اینقدر مستاصل و بیچاره و در محاصره و اهتزار نبوده که الان هست. در مقابل جبهه مقاومت هیچ‌گاه این‌قدر سر حال و فعال و آماده نبوده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در فضیلت استفاده از ماه مبارک رمضان به ویژه روزهای باقی مانده تا پایان این ماه گفت: روزهای پیش رو کم از شب‌های قدر ندارد و باید از آن بیشترین بهره را برد.

وی هم‌چنین گفت که حضور در نماز عید فطر که به نائب امام زمان مان و رهبر عزیزمان اقتدا کنیم که نمونه ای از ذخر و شرف و کرم است که بشارت آن از بهار مشخص است. این خواسته همه ما از امام عالی قدرمان است و آن را عیدی خود می‌دانیم.

علی‌اکبری درباره شعار سال ۱۴۰۲ "مهار تورم و رشد تولید" گفت: سپردن کار به مردم و مردمی سازی اقتصاد کشور از نگاه رهبر حکیم راهکار اصلی است و دولت باید دست و پای خود را و مداخله‌اش را هر چقدر می تواند در امور اقتصادی کوتاه کند. یک فتوای روشن به ویژه از دیدگاه رهبری و سیاست های اقتصاد مقاومتی این است که هر کاری که مردم می توانند انجام دهند، حرام است که دستگاه‌های دولتی انجام دهند از این رو مسئولان مشارکت حداکثری جدی مردم را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: این کار نیاز به نقشه راه دارد. مطالبه ما و طراحی این نقشه راه حیاتی برای اعتلای این شعار و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که از مسئولان عالی قدر در قوای مختلف به ویژه از رییس جمهور توقع داریم این برنامه را با قوت دنبال کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره مساله حجاب گفت: در این رابطه آخرین دیدگاه امام عالی قدرمان را دریافت کردیم و مسئولان هم اعلام نظر کردند. رییس جمهور هم اعلام موضع کردند و وزارت کشور هم بیانیه داد. برادران و خواهران موضوع زیست عفیفانه و سلامت اجتماعی و امنیت اخلاقی جامعه موضوع دست کمی نیست و از مصادیق برجسته تقوای اجتماعی است. دشمنان بر خلاف تلاش برنامه ریزی شده‌ای که در این ارتباط داشتند با سد استوار هویت دینی جامعه ایرانی مخصوصا جامعه دختران و بانوان رو به رو شدند اما در جماعتی ظهور و بروز مخاطره آمیزی پیدا کرد تا جایی که بانوان کم حجاب هم اعتراض کردند.

علی‌اکبری افزود: مطالبه ما مواجهه با برنامه با این مساله است که همه ابعاد مساله در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی با مسایل قانونی به طور سلبی و ایجابی مورد توجه قرار گیرد و ان‌شاءالله این بیماری اجتماعی با همراهی مسئولان و دعای مردم درمان خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران درباره راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امسال روز قدس متفاوتی را تجربه کردیم از این جهت که هیچ گاه رژیم صهیونیستی اینقدر مستاصل و بیچاره و در محاصره و اهتزار نبوده که الان است. از طرفی جبهه مقاومت هیچ گاه اینقدر سر حال و فعال نبوده است. امروز بعد از لیله القدر شاهد حضور روشن و معنادار و قوی مردم در راهپیمایی هستیم و خدای متعال این عمل صالح بزرگ را از همه شما برادران و خواهران و همه مومنان در جهان قبول کند. ان‌شاءالله امام راحل ما و شهدای بزرگی که این میراث را برای ما گذاشتند از این راهپیمایی بزرگ میلیونی شاد و خرسند کند.

وی در پایان به زبان عربی دقایقی درباره روز قدس و مقاومت اسلامی و فلسطینی سخن گفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر