جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۳۹۶
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: برای سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال در این استان، ۲۱ هزار و ۷۰۰ نفر تعیین شد که با پیگیری های انجام شده میزان اشتغال ایجاد شده با ۱۴۰ درصد افزایش به ۳۰ هزار و ۵۷۰ نفر رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز جمعه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهربا بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ طرح‌های مهم اقتصادی و تولیدی در استان بوشهر اجرا و افتتاح شد، اظهار کرد: در دهه فجر سال قبل طرح‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح شد.

وی افزود: در سال گذشته جایگاه استان بوشهر در عرصه طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر در بخش سرمایه‌گذاری اقتصادی دوم کشوری بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: در بخش ارزی نیز در افتتاح طرح‌های اقتصادی در دهه فجر سال گذشته سرمایه‌گذاری ۵.۷ میلیارد دلاری در استان بوشهر ثبت و جایگاه اول در کشور کسب کرد و ۹۸ درصد سرمایه‌گذاری ارزی کشور در استان بوشهر محقق شد.

باستین عنوان کرد: در سفر دوم استانی رئیس جمهور به بوشهر در اسفند ماه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای در قالب ۱۳۰ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاران منعقد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، ۷۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اقتصادی و صنعتی می‌شود و ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی مصوب شده است.

باستین با اشاره به برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در سال کنترل تورم و رشد تولید اضافه کرد: اطلس سرمایه‌گذاری استان بوشهر با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال تکمیل شدن است که تا نیمه نخست امسال تهیه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تدوین اطلس طرح‌های اقتصادی و تولیدی استان خبر داد و گفت: امسال تحول مهمی در بخش‌های اقتصادی، تولیدی و اشتغال‌زایی در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

باستین با اشاره به اجرایی شدن حداقل ۱۰ درصد تفاهم‌نامه ۷۶۰ هزار میلیارد تومانی با سرمایه‌گذاران در سال جاری، تصریح کرد: تا هفته دولت امسال عملیات اجرایی ۱۰ درصد این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۷۶ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر