جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۴۰۱
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: فرماندار شهرستان دشتستان می گوید در ایام تعطیلات نوروز، می توان گفت این شهرستان، محور عبوری بوده و بیشتر مسافرینی که به استان بوشهر آمده اند، تنها از دشتستان عبور کرده و به مقاصد دیگر رفته اند.

«احمد بنافی» در گفت و گوی اختصاصی با «فکرشهر» درباره تعداد مسافران نوروزی و گردشگران در ایام نوروز در شهرستان دشتستان، اظهارداشت: از سه محور ماشین وارد شهرستان شده و ورودی هر محور تقریبا ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار خودرو بوده که مجموعا می توان گفت بیش از یک میلیون خودرو وارد شهرستان دشتستان شده است.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی مسافران وارد شده در دشتستان، مربوط به استان فارس بوده و بعدش استان کهگیلویه و بویراحمد و استان اصفهان.

فرماندار دشتستان درباره تعداد گردشگرانی که در شهرستان اقامت داشته اند نیز گفت: آمارهای شب مانی مبتنی بر آمارهای آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و شهرداری ها است که ما مجموع را حساب نکرده ایم ولی بیش تر از ۴۰ هزار نفر را آموزش و پرورش و بیش تر از ۶۰ هزار نفر را میراث فرهنگی گزارش داده؛ کمپ هایی هم در برازجان، وحدتیه، شبانکاره و آبپخش بوده که هر کدام رقمی را مشاهده کرده اند اما در کل می توان گفت شهرستان دشتستان محور عبوری بوده و بیشتر مسافرینی که به استان بوشهر آمده اند، تنها از دشتستان عبور کرده و به مقاصد دیگر رفته اند.

 وی ادامه داد: بیشتر مسافرینی که به استان بوشهر آمدند، به بندر گناوه و شهر بوشهر رفته اند و مسافران آنجا مستقر شده اند.

بنافی با بیان این که در تعداد مسافران ورودی، نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته ایم، افزود: به استان بوشهر، تقریبا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر وارد شده که تقریبا چهار برابر جمعیت استان است و عمدتا هم از کریدور دشتستان به استان وارد شده اند و این شمارش از طریق سامانه ثبت شده است.

فرماندار دشتستان در پاسخ به لزوم برنامه ریزی برای افزایش شب مانی و اقامت گردشگران در شهرستان نیز به «فکرشهر» گفت: ما ستاد تسهیلات سفر را دقیقا اولین روز کاری بعد از تعطیلات نوروزی در سال۱۴۰۲ برگزار کردیم و برای سال آینده داریم برنامه ریزی می کنیم که روی نقاط ضعف مان کار کنیم و مشکلات را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که باید روی آن کار کنیم، بازارچه های صنایع دستی ماست. الان چهار بازارچه صنایع دستی در حال احداث داریم که این ها را باید تا پایان سال تمام کنیم که این مکان ها مجمعی برای حضور مردم شوند. بحث کمپ را داریم که بتوانیم کمپی را در نقطه ای از شهرستان راه اندازی کنیم. بحث نقشه جامع اطلس را داریم که بتوانیم یک شناسایی و انعکاسی از میراث فرهنگی شهرستان، صنایع دستی و گردشگری و ظرفیت های باغداری و تفرجگاه ها را به شکل تصویر در قبل از نوروز از طریق شبکه های اجتماعی، صداوسیما و... منتشر کنیم.

وی اضافه کرد: این ها مواردی است که به صورت پیشنهاد مطرح شده و امسال ابتکارات خوبی هم انجام شد. مثلاً گذاشتن ماشین های شهرداری برای عزیمت مسافران به نقاط مختلف گردشگری، جشن های شبانه ای که در برازجان، شبانکاره و وحدتیه برگزار می شد.

تکذیب خبرهای مطرح شده درباره بخشدار بوشکان

فرماندار شهرستان دشتستان در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره بخشداری بوشکان و این که گفته می شود «در حال حاضر بوشکان بخشدار ندارد و حکم آقای طهماسبی به عنوان بخشدار، قبل از سفر ریاست جمهوری لغو شده و هنوز حکمی برای کسی به عنوان بخشدار صادر نشده است؛ پس تکلیف بخشداری بوشکان چه می شود؟»، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و آقای «طهماسبی»، بخشدار بوشکان است و اگر بنایی بر جابجایی ایشان داشته باشیم رسماً اعلام می کنیم.

وی توضیح داد: ممکن است ما گزینه های متعددی را در برخی جابجایی ها داشته باشیم ولی این به منزله این نیست که تغییر صورت گرفته؛ گزینه های پیشنهادی برای خیلی جاها هم داشتیم ولی به گزینه قطعی نرسیدیم و خود آقای طهماسبی دارد کار می کند و برنامه ای هم برای لغو حکم ایشان یا کار کردن بدون حکم ایشان وجود ندارد و این موضوع را تکذیب می کنم.

بنافی با اشاره به این که احکام بخشداران دو ساله است و به زودی حکم بخشدار بوشکان به اتمام می رسد و باید بخشداران جدید انتخاب شوند، اضافه کرد: یکی از افرادی که ممکن است بعد از اتمام حکم آقای طهماسبی جایگزین شود، خود آقای طهماسبی است؛ لذا همین ایام باید تصمیم بگیریم حالا یا خود ایشان هستند و یا فرد جدیدی ممکن است انتخاب شود.

نظرات بینندگان
کارمند فرمانداری
|
-
|
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۶
جناب فرماندار عزیز. لطفا تکذیب نکنید. حکم آقای طهماسبی ۱۵ اسفند ماه بدون اجازه خود شما لغو شده. ایشان در حال حاضر کارشناس عمرانی بخشداری بوشکان هست. حتی آگاهی کامل داریم که شما و خود آقای طهماسبی به شدت از این قضیه ناراحت هستید. همین الان حکم جدید آقای طهماسبی را به فکر شهر ارسال می کنم. آقای فرماندار، هیچ چیز در سیستم استانداری و فرمانداری دیگر محرمانه نیست. فقط بخاطر اینکه آقای علیرضا تقوی نیا مشاور استاندار در امور جوانان را استخدام کنند، برای ایشان حکم بخشداری بوشکان را زده اند. این را همه می دانند. ولیکن تقوی نیا حتی یک دقیقه هم در بخشداری حاضر نشده. خود آقای طهماسبی و کارمندان بخشداری و حتی معاون شما نیز این موضوع را تایید کرده اند... آقا لطفا مردم را ... نپندارید... با دشتستان بیش از این بازی نکنید  ///فکرشهر: انتشار این نظر به معنای تایید محتوای آن نیست.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر