جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۵۳۷
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: در پی تجمع امروز تعدادی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به مقررات پوشش، معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه توضیحاتی را در این خصوص ارائه داد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، دکتر مجید سلیمانی معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه تعداد دانشجویان معترض امروز بسیار اندک بود و این دانشجویان در اقلیت بودند، گفت: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران هیچ برنامه خاص و جدیدی در خصوص قوانین و مقررات پوشش دانشجویان اعمال نکرده و تعداد دانشجویان معترض امروز بیش از ۳۰ نفر نبود.

وی در ادامه تاکید کرد: دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران بیش از ۱۲۰۰ دانشجو دارد و اعتراض ۲۰ تا ۳۰ دانشجو به یک موضوع نشان می‌دهد که این دانشجویان معمولا اندک و در اقلیت هستند.

دکتر سلیمانی تاکید کرد: اعتراض امروز تعداد اندکی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به مسئله پوشش و حجاب بود و این دانشجویان شعارهایی با موضوع پوشش و البته مسائل دیگر مطرح کردند و تجمع نیز حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامید.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: به نظر می‌رسید هدف دانشجویان تجمع امروز در دانشکده صرفا جهت تهیه عکس و فیلم و ارسال آنها به شبکه‌های مجازی بوده است. چرا که در این تجمع که در زمان بسیار کوتاهی انجام و تمام شد و هیچ دانشجویی در جریان این تجمع صحبت نکرد تا خواسته‌های خود را مطرح کند.

دکتر سلیمانی با تاکید بر اینکه بخشنامه جدید پوشش و حجاب پیش از عید از سوی پردیس مرکزی دانشگاه تهران و ستاد دانشگاه به واحدها و دانشکده‌ها ابلاغ شد و ما مقررات جدیدی جدا از ستاد دانشگاه در دانشکده اجرایی نکردیم، گفت: بطور کلی دانشکده استقلال عمل تصمیم گیری در خصوص حجاب ندارد و برای این کار توسط خود دانشگاه و حراست تصمیم گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست جدید پوشش در دانشگاه تهران طبعا بی‌تاثیر از سیاستی که اخیرا در کشور اجرایی می‌شود نیست، گفت: وضعیت حجاب دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی از متوسط وضعیت حجاب در شهر تهران بهتر است اما بطورکلی امروز تصمیم خاصی در این خصوص اجرایی نکرده بودیم که موجب اعتراض باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر