سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:
کد خبر: ۱۳۶۸۰۸
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

فکرشهر: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود با تلاش و مشارکت همگانی، کمبود فضای آموزشی در بوشهر رفع شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم جمیری بعد از ظهر چهارشنبه در کارگروه رفع موانع و مشکلات توسعه فضای آموزشی شهرستان بوشهر تحصیل رایگان و برخورداری از امکانات یکسان تحصیلی برای دانش آموزان را مهم دانست و اظهار داشت: یکی از نقاطی که موضوع آموزش و پرورش در آن مظلوم واقع شده شهرستان بوشهر است به طوری که در حال حاضر با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی افزود: در کنار توسعه بندر بوشهر پیش‌بینی افزایش فضای آموزشی نشده و در مناطقی مانند تنگک یک مدرسه شش کلاسه ابتدایی وجود دارد که مطابق نیاز روستاهای قدیم است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های تأمین منابع مالی برای گسترش فضای آموزشی شهرستان بوشهر، بیان داشت: با وجود تعداد قابل توجهی از دانش آموزان اتباع خارجی در شهرستان بوشهر، پیگیری می‌شود تا بخش از هزینه گسترش فضای آموزشی توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تأمین شود.

وی افزود: همچنین آمار دانش آموزان غیربومی در استان بالا است و بنابراین وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود متعهد باشند.

شهرستان بوشهر بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز دارد که به علت محرومیت از اعتبارات محرومیت‌زدایی و تمایل خیرین مدرسه ساز به مدرسه سازی در خارج از مرکز استان، با کمبود فضای آموزشی و تعداد زیاد کلاس‌های فرسوده مواجه است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر چغادک، جزیره شیف، مناطق جنوبی شهر بوشهر با کمبود شدید فضای آموزشی روبرو هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر