پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۸۷۲
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷

فکرشهر: سازمان بهداشت جهانی، امروز اعلام کرد که شمار قربانیان درگیری‌های نظامی در سودان به ۳۳۰ کشته و ۳۲۰۰ زخمی نفر افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر از فارس، در سایه تداوم درگیری‌های نظامی میان ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در سودان برغم تمدید آتش‌بس ۲۴ ساعته، سازمان بهداشت جهانی، از افزایش شمار قربانیان این درگیری خبر داد.

به اعلام شبکه المیادین، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری‌های خونین در سودان تاکنون، ۳۳۰ نفر کشته و نزدیک به ۳۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته، منابع رسانه‌ای از تمدید ۲۴ ساعته آتش‌بس در سودان از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه (۱۹ آوریل) خبر دادند، اما با وجود اعلام این خبر، درگیری‌ها میان نیرو‌های ارتش و پشتیبانی سریع همچنان ادامه دارد.

از چند هفته قبل به دلیل اختلاف میان فرماندهی نیرو‌های مسلح سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع درباره زمان‌بندی و فرماندهی ارتش، تنش میان «عبدالفتاح البرهان» فرمانده نیرو‌های مسلح و «محمد حمدان دقلو» معروف به (حمیدتی) فرمانده نیرو‌های پشتیبانی در این کشور تشدید شد و از روز شنبه پیش، دور جدید درگیری‌های خونین در سودان کلید خورد.

عصر سه‌شنبه (۱۸ آوریل)، نیرو‌های پشتیبانی سریع و ارتش سودان موافقت خود را با آتش‌بس ۲۴ ساعته در این کشور اعلام کرده‌اند. این آتش‌بس از ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی اجرایی شد هر چند که بسیار شکننده بود و طرفین یکدیگر را بار‌ها به نقض آن متهم کردند. دیروز نیز اعلام شد که این آتش‌بس به مدت ۲۴ ساعت دیگر تمدید می‌شود هرچند در عمل درگیری‌ها در بسیاری از مناطق سودان همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر