جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۹۱۲
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت که واشنگتن به عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای متعهد است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در کنفرانسی خبری هفتگی خود با اشاره به بازداشت سیامک نمازی و بیان این‌که درکنار شهروندان‌مان ایستاده‌ایم گفت: رئیس‌جمهور بایدن و وزیر خارجه بلینکن هیچ اولویت بالاتری نسبت به ایمنی و امنیت شهروندان آمریکایی زمانی که در خارج از کشور هستند نداریم.

وی ادامه داد: اشخاص این دولت ازجمله وزیر خارجه بلینکن، ‌سفیر کارستنس، مشاور امنیت ملی جیک سالیوان و حتی خود رئیس‌جمهور به طور مداوم با خانواده آمریکایی‌هایی که زندانی شده‌اند، درارتباط هستند. ما با آن‌ها درخصوص پرونده‌ زندانیان صحبت می‌کنیم. ما همچنین درخصوص راه‌هایی که می‌توان آن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به وطن بازگرداند، تعامل می‌کنیم.

پاتل عنوان کرد: من وارد جزئیات درخصوص برنامه‌ریزی‌های‌مان و این جور مسائل نمی‌شوم اما ما با خانواده‌ها دیدار داریم. ما به طور مداوم با آن‌ها دیدار می‌کنیم. رئیس‌جمهور شخصا در این مسئله حضور دارد. وزیر خارجه نیز شخصا پیگیر این مسئله است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درخصوص برجام گفت: ما مدت‌هاست که گفته‌ایم که به اطمینان حاصل کردن از عدم دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای متعهد هستیم و همچنان باور داریم که دیپلماسی بهترین روش برای رسیدن به این هدف است. در عین حال ما با همکاری تمامی متحدان و شرکا برای تمامی گزینه‌ها آماده می‌شویم.

ادعای این مقام آمریکایی درخصوص تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران علیرغم تاکید بر توانمندی‌ها و پیشرفت‌های ایران در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای، گفته‌اند که تولید و به‌کارگیری تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد. آژانس بین‌المللی اتمی نیز تا کنون ادعاهای غرب و رژیم صهیونیستی مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تایید نکرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر