پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۷۰۷۵
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۸

فکرشهر: مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر گفت: میزان عمومی به عنوان شاخص واقعی تعیین میزان ولادت طی پنج سال گذشته در این استان روند کاهشی داشته و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش فکرشهر، اسکندر پاسالار روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: میزان عمومی ولادت نشان‌دهنده شمار افراد متولد شده به ازای هر یکهزار نفر جمعیت است.

وی افزود: میزان عمومی ولادت در سال ۹۷ به عنوان مبدا پنج‌ساله در استان بوشهر ۱۶.۷ بوده در حالی که در پایان سال گذشته به ۱۱.۲ کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر تصریح کرد: میانگین کشوری این میزان در سال گذشته ۱۲.۹ است.

پاسالار ادامه داد: در میان شهرستان‌های استان بوشهر، دیر با ۱۳.۲ بالاترین میزان عمومی ولادت را در سال ۱۴۰۱ داشته و تنگستان با وجود رشد ولادت‌ها کماکان در انتهای این رتبه‌بندی جای دارد.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۰ میزان عمومی ولادت در استان بوشهر ۱۲.۲ بوده است که شاهد تداوم کاهش در این زمینه بوده‌ایم.

پاسالار با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۳۳ نوزاد در استان بوشهر متولد شدند، ادامه داد: شمار ولادت‌ها نیز در این استان روندی کاهش داشته و آمارهای ۱۴۰۱ هفت درصد کاهش ولادت را در این استان نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر عنوان کرد: در این سال تنگستان با بیشترین رشد در میان شهرستان‌های این استان، افزایش ۱.۸ ولادت‌ها را نسبت به سال پیش از آن تجربه کرده و دشتستان با بیش از منفی ۱۰ درصد، بیشترین کاهش را در این زمینه داشته است.

خیران بوشهری به سمت کمک به جوانی جمعیت هدایت شوند

وی تبیین بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های و سازمان‌های مردمی را نقطه قوت بوم راهبری جمعیتی استان بوشهر برای کسب رتبه نخست کشوری در سال گذشته دانست و گفت: استان بوشهر جامعه خیران خوبی در عرصه‌های مختلف دارد اما استفاده از این ظرفیت در حوزه‌های ازدواج آسان و فرزندآوری در سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته است.

پاسالار پیشنهاد کرد: خیران بوشهر به سوی کمک به برپایی ازدواج آسان جوانان و کمک به خانواده‌هایی هدایت شوند که تمایل به فرزندآوری دارند اما شرایط مالی لازم را برای آن ندارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر