سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۱۸۶
سه‌شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در مدت یک و نیم ماهه طرح نظارتی عیدانه و رمضان ۲ هزار و ۵۰۸ بازرسی از واحدهای صنفی این استان انجام شد.

به گزارش فکرشهر، نصرالله کشاورز روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: از این شمار ۱۹۰ عملیات بازرسی به دنبال شکایت‌های مردمی ، ۲۹۵ بازرسی میدانی از سوی ماموران صمت، ۴۶ مورد گشت مشترک و یکهزار و ۹۷۷ عملیات در قالب طرح نظارتی ویژه این ایام انجام شده است.

وی افزود: در خلال این بازرسی‌ها ۴۸۸ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی خاطی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده‌های تخلف صنفی بیش از ۴۱ میلیارد ریال است و واحدهای متخلف محکوم به پرداخت این جریمه‌ها هستند.

کشاورز از سازش و مصالحه ۳۶ شاکی از ۱۹۰ فقره شکایت مردمی در استان بوشهر خبر داد و گفت: پس از روشن شدن تخلف در بازرسی‌های نامحسوس صمت، شاکی و متخلف دعوت می‌شوند که در برخی موارد واحد صنفی متخلف با جبران خسارت رضایت شاکی خود را جلب می‌کند.

وی تاکید کرد: در پرونده‌هایی که جنبه عمومی داشته باشد، رضایت شاکی به تنهایی مانع از ارسال پرونده به تعزیرات حکومتی نمی‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: در قالب طرح نظارتی عید و رمضان بازرسی‌ از بازار با تاکید گروه‌های کالایی و خدماتی پر مصرف این ایام مانند لبنیات، گوشت قرمز و مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، میوه و حبوبات، پوشاک، کفش و کیف، آجیل و خشکبار، شیرینی و مواد شوینده، روغن موتور، لاستیک و لوازم یدکی خودرو و شرکت‌های مسافرتی، حمل‌ و نقل دورن شهری و ترمینال‌ها، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌ها، انبارها، خدمات خشک شویی و اتوشویی انجام شد.

کشاورز ادامه داد: در این مدت بیشترین پرونده‌های تخلف برای واحدهای صنفی عرضه‌کننده مواد خوراکی و محصولات غذایی، منسوجات، پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی و مبلمان، کالاهای برقی، مصالح ساختمانی و یدکی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تقلب و عدم انجام تعهدات به ترتیب پرتکرارترین تخلفات صنفی استان بوشهر در یک و نیم ماه گذشته بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر