جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۲۷۷
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از تولد ۳۵ نوزاد بوشهری در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ خبر داد.

به گزارش فکرشهر، اسکندر پاسالار روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ نوزاد پسر و ۱۲ دختر بوده‌اند.

وی اضافه کرد: بیشترین ولادت ثبت شده در این روز مربوط به شهرستان‌های دشتستان با ۱۱ و بوشهر با ثبت پنج واقعه ولادت است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر تصریح کرد: فروردین ماه امسال یکهزار و ۲۷ ولادت در این استان به ثبت رسیده که میانگین ۳۳ ولادت در هر شبانه‌روز را نشان می‌دهد و این میانگین در دوم اردیبهشت به ۳۵ مورد رسیده که نزدیک به دیگر روزهای امسال است.

پاسالار یادآورشد: یکی از وظایف ذاتی و اساسی ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی از جمله ولادت است و با تولد هر نوزاد ایرانی برای او گواهی ولادت صادر می‌شود.

وی توضیح داد: پدر و مادر نوزاد باید در مهلت قانونی ۱۵ روزه با مراجعه به ثبت احوال اقدام به ثبت ولادت و دریافت شناسنامه ‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه امسال روز دوم اردیبهشت ماه تعطیل رسمی بود هیچ شناسنامه‌ای با تاریخ صدور ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ صادر نشده و تاریخ تولد نوزادان بر اساس گواهی ولادت بیمارستان درج می‌شود و قابل تغییر نیست.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها به دنبال ثبت تولد فرزندشان در تاریخ‌های خاص هستند، افزود: تنها ملاک ثبت احوال برای ثبت ولادت، گواهی‌های صادره از بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها است و در ادارات ثبت احوال هیچگونه دخالت و امکانی برای تخلف در خصوص ثبت تاریخ تولد در روزهای خاص و در اصطلاح لاکچری نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر