شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۳۱۹
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بوشهر گفت: بیش از یکهزار اصله درخت با تمرکز بر گونه‌های بومی و سازگار با شرایط آب و هوایی بوشهر در بوستان‌های این شهر کاشته شد.

به گزارش فکرشهر، ساسان محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این درخت‌ها شامل زیتون هندی، توت، گل کاغذی در انواع شکل و رنگ، نیلوفر و درختان سایه‌دار است.

وی افزود: این درختان در بوستان لیل واقع در شهرک نیایش، بوستان بهزاد و بوستان حاشیه ای ورودی شهر بوشهر کاشته است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بوشهر تصریح کرد: پیش‌بینی شده با کاشت درختان جدید علاوه بر کمک به زیباسازی منظر شهری، سرانه فضای سبز نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

محبی ادامه داد: دیگر طرح شاخص سازمان سیما، منظر و فضای سبز بوشهر جایگزینی درختان مثمر و سایه‌گستر با درختان کنوکارپوس است که این طرح نیز همچنان با جدیت در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در طرح یاد شده اولویت جایگزینی با درختانی است که بیشترین آسیب رسانی به تاسیسات شهری و منازل دارند و این طرح در ادامه نیز در خیابان‌های اصلی شهر به اجرا در می‌آید.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بوشهر با اشاره به آغاز طرح پلاک‌کوبی درختان اظهار کرد: در این طرح پس از نصب بارکد روی درختان می‌توان با استفاده از نرم‌افزار موبایلی مشخصات کلی درخت را شناسایی کرد.

محبی افزود: طرح پلاک‌کوبی به حفاظت و ساماندهی درختان سطح شهر نیز کمک شایانی می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر