جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۳۹۲
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: یک روزنامه آلمانی گزارش کرده است که اوکراین در صدد بوده با یک پهپاد انتحاری حامل ۱۷ کیلوگرم مواد منفجره، رئیس‌جمهور روسیه را ترور کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، روزنامه «بیلد» آلمان گزارش کرد که سرویس امنیتی اوکراین در صدد بوده است که با یک پهپاد انتحاری مملو از مواد منفجره، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را ترور کند، اما با سقوط ان پهپاد در چند مایلی از هدف مورد نظر، این پروژه کی‌یف شکست خورد.

در این گزارش آمده است که نیرو‌های اوکراینی روز یکشنبه هفته جاری ظاهراً یک پهپاد «UJ-۲۲» مملو از ۱۷ کیلوگرم مواد منفجره پلاستیکی سی ۴ را با هدف رسیدن به یک شهرک صنعتی تازه ساخته شده در نزدیکی مسکو که قرار بود پوتین از آن بازدید کند، به هوا بلند کردند.

بیلد با استناد به توییت «یوری روماننکو» فعال اوکراینی گزارش کرد که قبل از این‌که پهپاد مرگبار به پارک صنعتی رودنف برای انجام مأموریت خود برای ترور پوتین برسد، چندین مایل از مقصد مورد نظر سقوط کرد.

روماننکو که می‌گوید ارتباط نزدیکی با سرویس‌های اطلاعاتی کی‌یف دارد، تصریح کرد که مأموران سرویس محرمانه اوکراین اطلاعاتی درباره سفر پوتین به شهرک صنعتی دریافت کردند و تصمیم گرفتند تا با استفاده از یک پهپاد انتحاری، او را ترور کنند.

وی ادامه داد که این پهپاد انتحاری که در روستای «وروسکوگو» ۱۲ مایلی شرق پارک صنعتی رودنف سقوط کرد، همان پهپادی بود که نیرو‌های اوکراینی بعنوان بخشی از توطئه ترور پوتین پرتاب کرده بودند.

در توییت روماننکو که روزنامه بیلد به آن استناد کرده است، نوشته شده اتس: «پوتین ما نزدیک‌تر شده ایم. همه اخبار مربوط به پهپادی که به سمت مسکو پرواز کرد را مشاهده کرده‌اند، اما منفجر نشد؟ بنابراین این پهپاد برای یک دلیل پرواز کرد».

وی ادامه داد: «هفته گذشته، افسران اطلاعاتی ما اطلاعاتی درباره سفر پوتین به پارک صنعتی در رودنف دریافت کردند. بر این اساس، پهپاد انتحاری ما به پرواز درآمد و و از تمامی پدافند‌های فدراسیون روسیه عبور کرد و در فاصله اندکی از پارک صنعتی سقوط کرد».

بر اساس این گزارش، کی‌یف هنوز به طور رسمی درباره این گزارش بیلد اظهارنظر نکرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر