چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۴۱۳
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه در قوه قضائیه عزم جدی برای مقابله با کشف حجاب و بدحجابی وجود دارد، گفت: مقابله با بدحجابی خواسته مردم قم است، قانون کشف حجاب را جرم اعلام کرده، مقام معظم رهبری آن را حرام شرعی و قانونی دانسته و رئیس قوه قضائیه تأکید بر برخورد جدی کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در دیدار با آیت الله سعیدی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه کارهای عمومی در دادگستری و شورای حل اختلاف در زمان و موقع مقرر در حال انجام است، اظهار کرد: ما در پرونده های قصاص و حدود هیچ پرونده معطلی در استان قم نداریم.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب و روند صدور حکم متخلفان این عرصه، گفت: قانون، کشف حجاب را جرم اعلام کرده، مقام معظم رهبری آن را حرام شرعی و قانونی دانسته اند و رئیس قوه قضائیه تأکید بر برخورد جدی کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه در قوه قضائیه عزم جدی برای مقابله با کشف حجاب و بدحجابی وجود دارد، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها در این عرصه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در قم قاطبه مردم تقاضای مقابله با بدحجابی را دارند و حرمت حضرت معصومه سلام الله علیها و حوزه علمیه این اقتضا را دارد، گفت: مردم بدانند که قوه قضائیه در کنار مردم برای رفع این معظل اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

مظفری افزود: مجرمان اگر ببینند یک حرفی زده شد و عمل نشد بیشتر جری می شوند بنابرای اگر حرفی زده می شود باید با جدیت پیگیری و اجرا شود.

در ادامه حجت الاسلام حسن غریب دادستان قم با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب اول باید کار فرهنگی و ارشادی انجام شود و در مرحله بعد با افرادی که تعمدا جرم می‌کنند برخورد شود، اظهار کرد: سیاست ما این است که در مواردی که باید برخورد شود قاطعانه برخورد کنیم ولی باید ضوابط شرعی و قانونی برای رسیدگی به جرایم رعایت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر