پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۴۴۷
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

فکرشهر: امام جمعه اهرم با تاکید بر توجه شوراها به منافع عموم مردم گفت: شوراها با خدمات‌دهی مناسب باعث امیدواری مردم شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به هشتم شوال سالروز هتک حرمت و تخریب قبور و حرم مطهر ائمه بقیع علیهم السلام اظهار داشت: این اعمال نشانه جهل بعضی گروه‌ها است و ضربه‌های جبران ناپذیری به مسلمان‌ها زده است.

امام جمعه اهرم افزود: جوامع اسلامی به خوبی به عمق این فرمایش امیرالمؤمنین علیه‌السلام پی برده اند که جهل، مایه تباهی همه‌چیز، ریشه همه بدی‌ها و زشتی‌ها، بدترین درد، مایه مرگ زندگان، و علت جاودانی رنج و بدبختی‌ها است.

وی ادامه داد: تفکر اسلام وهابی و سلفی تفکر ناصوابی است که شیطان اکبر و استعمار پیر از جهل مسلمین استفاده کردند و تا امروز به عنوان پیاده نظام دشمن به قتل عام مسلمین دست می‌زنند و آن هم با نیت رسیدن به بهشت.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: امام صادق علیه‌السلام در بیان سختی و آثار جهل مردم زمان ما می‌فرماید: «وقتی حضرت ظهور می‌کند با دشواری‌هایی از جانب مردم مواجه می‌شود که پیامبر خدا از مردم زمان جاهلیت، این سختی‌ها را نکشیده است.

وی بیان کرد: وقتی پیغمبر اکرم مبعوث شد، با مردمی مواجه شد که کارشان پرستش سنگ‌ها و چوب‌ها بود، اما وقتی امام دوازدهم ظهور فرمایند با مردمی مواجه می‌شود که این‌ها خودشان را مفسر قرآن دانسته و هر کدام معنایی برای قرآن بیان‌کنند و با آن معنای خود ساخته‌شان علیه امام احتجاج می‌کنند. می‌گویند ما قرآن‌را بهتر از تو می‌فهمیم و قرائت ما از قرائت تو بهتر است.

امام جمعه اهرم با تبریک نهم اردیبهشت روز شوراها یاد آور شد: آنچه لازم است شوراها مد نظر داشته باشند اینکه اولویت با منافع عموم مردم باید باشد تا نگاه‌های قومی. حفظ اعتبار قانون اساسی و حفظ حرمت انقلاب اسلامی و امور شرعی برای اعضای شوراها واجب تر است تا همه قول‌ها و وعده‌هایی که داده شده. به همین خاطر بدانید عضو شورایی هستید که برای آن خون شهدا داده شده است.

وی ادامه داد: نکته مهم اینکه شوراها محل تبلور مردم سالاری دینی هستند، تصمیم‌ها و عملکرد شوراها طوری نباشد که مردم سالاری دینی را نا کارآمد نشان دهد. ظرفیت شوراها و اختیارات انها خیلی از مشکلات را می‌تواند برطرف کند و مایه امیدواری مردم باشد.

پهلوزاده بیان کرد: در این ۲۴ سال عمر شوراها با همدلی و از خود گذشتگی اعضای شورها خیلی از مشکلات مردم حل شده ولی در بعض از شوراها در سطح کشور هم برای مردم مشکل حل کن نبودند که دقت در انتخاب را امری ضروری می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: دهم اردیبهشت به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است که قدمت تمدن ایران اسلامی خود گویای همه امور است و دست اندازی بعضی از کوته فکران به تغییر و تحریف بعضی از امور نتیجه عکس داده و نه تنها خلیج فارس، خلیج فارس می‌ماند بلکه همه ممالک اسلامی و امت اسلامی خواهند ماند و نصرت و پیروزی نهایی برای مسلمین خواهد بود و شکست و ذلت نهایی هم برای منافقان و فتنه گران.

لزوم اجرای برنامه‌های مقابله با فساد

امام جمعه اهرم ادامه داد: دهم اردیبهشت سالروز ابلاغ فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ است که بیش از بیست سال می‌گذرد اما اراده‌ای که باید با فسادها مبارزه کند بعضی وقت‌ها دچار ضعف می‌شود و سبب فسادهای بزرگ شده که قطعاً حجم نا امیدی که ایجاد می‌کند به همان مقدار یا بیشتر از فساد خواهد بود.

وی تصریح کرد: فساد زا بودن قانون‌ها و یا عدم اراده قانون گذاران برای مقابله با فساد و چه فسادهای اجرایی و چه ضعف‌های دستگاه عدلیه همه و همه وضعیت موجود را تشدید می‌کند.

پهلوزاده خاطر نشان کرد: فساد زیبنده نظام دینی و انقلابی نیست چه برسد به تعلل در مبارزه با فساد. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم می‌فرماید: فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی، توده چرکین کشورها و نظام‌ها و اگر در بدنه حکومت‌ها عارض شود زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت آنهاست.

وی با گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: این روز را به همه کارگران و زحمتکشان عرصه تولید تبریک عرض می‌کنیم. کارگر به عنوان ستون فقرات اقتصاد است و با توجه به تغییر حقوق این قشر زحمت کش و متدین و افزایش نسبی حقوق کارگران اما با توجه به تورم موجود این حقوق‌ها کفاف زندگی این عزیزان را نمی‌کند.

امام جمعه اهرم گفت: امیدواریم در این دولت مردمی و مجلس انقلابی و قوه عدلیه در راستای احقاق حقوق این عزیزان اقدام انقلابی لازم است و نسبت به مساله مهم حقوق و مسکن کارگران -که چرخ تولید کشور را حرکت می‌دهند و رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند - توجه خاص و ویژه ای می‌طلبد.

امام جمعه افزود: ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد علامه شهید مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸ است. حضرت امام نسبت به شهید مطهری فرمودند مطهری پاره تنم و در خت ثمربخش حوزه‌های علمی و اسلامی بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری هم درباره ایشان فرمودند: خطی که می‌تواند انقلاب را از نظر فکری حفظ کند، همان خط مطهری است، یعنی اسلام ناب و بدون التقاط و بدون گرایش به جریان‌های التقاطی و انحرافی.

پهلوزاده تاکید کرد: معلمین عزیز بخشی از مسئولیت جهاد علمی و تربیتی نوجوانان جامعه به عهده آنهاست. شهید مطهری نماد معلم تراز دینی و انقلابی بودند و در گام اول انقلاب شهید مطهری ستون معارف و مبانی دینی و انقلابی بودند و در گام دوم انقلاب نیازمند به مطهری‌ها هستیم چرا که جنگ دشمن، جنگ شناختی است. و عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضرورتی است که سال‌ها مورد غفلت بوده اما باید مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: ۱۳ اردیبهشت روز جهانی مطبوعات است این روز را به اصحاب رسانه و مطبوعات تبریک عرض می‌کنیم و لازم است برای استمرار اعتماد مخاطبان به مطبوعات صداقت در اخبار و گزارش‌ها را اصل قرار بدهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر