پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، يكي از نمايندگان مجلس پرده از دلايل اصرار همكارانش براي ملاقات با بابك زنجاني برمي‌دارد. امير عباس سلطاني مي‌گويد: بابك زنجاني از مواضع قبلي خود عقب نشسته است و...
کد خبر: ۱۳۷۴۶
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶

فکرشهر: ملاقات با يك ميلياردر زنداني در اوين به دغدغه برخي نمايندگان تبديل شده است. قوه قضاييه تاكنون پاسخ مثبتي به اين درخواست نداده و معتقد است اين ملاقات در حيطه اختيارات نمايندگان مجلس نيست اما نمايندگان هنوز اصرار دارند تا با بابك زنجاني ملاقات كنند، حتي كميته‌اي براي پيگيري اين ملاقات تشكيل داده‌اند و دو روز پيش در نامه‌اي به رييس قوه قضاييه از وي تقاضاي ملاقات با ميلياردر جوان زنداني را مطرح كردند.

\n\n

در همين حال ديروز خبري منتشر شد كه كميته پيگيري ملاقات با بابك زنجاني به زودي با رييس مجلس ديدار خواهد داشت و اين مساله را از طريق وي هم پيگيري خواهد كرد. براساس اين گزارش پرسش اما اين است كه علت «اصرار» نمايندگان براي ديدار با بابك زنجاني چيست؟

\n\n

به گزارش فکرشهر، يكي از نمايندگان مجلس در گفت‌وگو با «اعتماد» پرده از دلايل اصرار همكارانش براي ملاقات با بابك زنجاني برمي‌دارد. امير عباس سلطاني مي‌گويد: بابك زنجاني از مواضع قبلي خود عقب نشسته است و اين باعث نگراني ما شده است كه چرا ايشان حرف‌هايي را كه در سال ٩٢ در جلسه‌اي كه با كميسيون انرژي مجلس داشت، پس گرفته است.

\n\n

سلطاني اما نگراني ديگري را نيز مطرح مي‌كند و مي‌گويد: در حال حاضر اين شايبه در ميان مردم پيدا شده است كه بابك زنجاني در زندان نيست و ما بايد به اين شايبه پايان دهيم. به نظر مي‌رسد در حالي كه تنها يك ماه و نيم تا برگزاري دادگاه بابك زنجاني باقي مانده است، اما او همچنان در صدر خبرهاست؛ از نامه‌اي كه به رييس‌جمهور و نمايندگان مجلس نوشته است و به گفته وكيلش در آن نامه بيان كرده اگر بيرون از زندان بود، مي‌توانست بسياري از مشكلات را حل كند تا اصرار نمايندگان براي ديدار با او و اينكه شايعه در زندان نبودنش در ميان مردم پيچيده است، با همه اين تفاسير اما به نظر مي‌رسد بزرگ‌ترين دليلي كه نمايندگان را در اين ملاقات ثابت قدم كرده است و آنقدر بر آن اصرار دارند، همين باشد كه او از مواضع خود عقب نشسته برخي حرف‌هاي خود را پس گرفته است.

\n\n

سلطاني مي‌گويد: طبق اصل ٧٤ و ٨٦ قانون اساسي يكي از وظايف نمايندگان نظارت بر اجراي قانون است و موضوع بابك زنجاني هم يكي از مصاديق همين مساله است. ضمن اينكه پرونده ايشان ابتدا در كميسيون انرژي مجلس مورد بررسي قرار گرفت و بعدا به قوه قضاييه ارجاع داده شد. ما براي تكميل تحقيقات‌مان نيازمند ملاقات با بابك زنجاني هستيم. ضمن اينكه الان شايبه آزاد بودن او در جامعه پديدار شده است و ما به عنوان نمايندگان مردم بايد به اين شايبه پايان دهيم و طبق قانون اساسي اين ملاقات حق مسلم ماست.

\n\n

سلطاني در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه محسني‌اژه‌اي در آخرين نشست خبري خود صراحتا به مخالفت قوه قضاييه با اين ملاقات اشاره كرده است، چه خواهند كرد، گفت: استدلال ما براي اين ملاقات كاملا قانوني است. طبق قانون اين حق براي ما به عنوان نمايندگان مردم وجود دارد.

\n\n

از سلطاني درمورد نامه‌اي كه بابك زنجاني به نمايندگان و رييس‌جمهور نوشته است، مي‌پرسيم كه پاسخ او به اين سوال جالب بود و او به طور كلي وجود چنين نامه‌اي را تكذيب كرد و گفت: اصلا چنين نامه‌اي وجود ندارد و از اصل دروغ بوده است. من و همكارانم در كميسيون انرژي پيگير اين پرونده بوديم و چنين نامه‌اي را دريافت نكرديم، قاعدتا اگر چنين نامه‌اي وجود داشت و مخاطبش نمايندگان مجلس بودند با توجه به اينكه پرونده بابك زنجاني از ابتدا در كميسيون انرژي مطرح و مورد بررسي قرار گرفت، بايد اين نامه به دست ما مي‌رسيد. از سلطاني در مورد تكميل پرونده بابك زنجاني سوال كرديم و اينكه چه ابهاماتي در اين پرونده وجود دارد كه نمايندگان براي تكميل آن نيازمند ديدار با بابك زنجاني هستند.

\n\n

سلطاني در پاسخ به اين سوال از بزرگ‌ترين دليل ملاقات با بابك زنجاني پرده برمي‌دارد و مي‌گويد: زماني كه ما پرونده ايشان را در كميسيون انرژي مورد بررسي قرار مي‌داديم و در جلساتي كه خود ايشان در آن حضور داشتند، صحبت‌هايي را مطرح كردند كه امروز به طور كلي آنها را منكر شده است. او به ما گفته بود كه به وزارت نفت بدهكار است اما امروز همه‌ چيز را منكر شده و زير حرفش زده است. ايشان حتي ادعا كرده كه مبلغي را به عنوان بدهي نفتي به حساب دولت واريز كرده است در حالي كه چنين حرفي به هيچ‌وجه صحت ندارد و معلوم نيست كدام پول به كدام حساب واريز شده است، به نظر مي‌رسد بابك زنجاني كه در جلسه كميسيون انرژي حاضر شده بود، با بابك زنجاني كه در زندان بايد پاسخگوي عملكردش باشد تفاوت زيادي كرده است و بسياري از مواضع و صحبت‌هايش از آخرين باري كه نمايندگان در دوران قبل از بازداشت ملاقاتش كردند، تفاوت زيادي كرده و همين مساله نمايندگان را در ملاقات با بابك زنجاني آنقدر مصمم كرده است و آنقدر بر اين ديدار پافشاري مي‌كنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر