جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: هم اکنون 30 آیین معنوی و اثر غیرملموس این استان در فهرست آثار ثبت ملی ثبت شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده افزود: پیگیری و مطالعات لازم برای ثبت ملی خرما چینی این استان به عنوان یک اثر غیرملموس در دست اجراست.\n\nوی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی خرما در استان بوشهر اظهارکرد: این جشنواره 25، 26 و 27 شهریور امسال همزمان با آغاز عملیات برداشت خرما در بخش آبپخش دشتستان برگزار می شود. 
کد خبر: ۱۳۷۵۶
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: هم اکنون 30 آیین معنوی و اثر غیرملموس این استان در فهرست آثار ثبت ملی ثبت شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده افزود: پیگیری و مطالعات لازم برای ثبت ملی خرما چینی این استان به عنوان یک اثر غیرملموس در دست اجراست.

\n\n

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی خرما در استان بوشهر اظهارکرد: این جشنواره 25، 26 و 27 شهریور امسال همزمان با آغاز عملیات برداشت خرما در بخش آبپخش دشتستان برگزار می شود. 

\n\n

امیرزاده اضافه کرد: هدف ازبرگزاری این جشنواره آشنایی مردم با نحوه برداشت محصول از درخت نخل و معرفی جاذبه های آن، ترویج گردشگری اقتصادی، تجارت، سلامت و بوم گردی (گردشگری روستایی) است.

\n\n

وی ادامه داد: با توجه به این که هر سال جشن برداشت و شکر گذاری خرما در استان بوشهر برگزار می شود امسال برای نخستین بار جشنواره ملی خرما در کشور برگزار می شود.

\n\n

امیرزاده اظهار کرد: همچنین با آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی استان بوشهر هماهنگی هایی برای برگزار تورهایی در این فاصله زمانی انجام شده است.

\n\n

وی یادآور شد: قرار است جشنواره ملی خرما به عنوان یک رویداد گردشگری و فرهنگی ثبت و سالانه در شهریور برگزار شود.

\n\n

امیرزاده بیان کرد: در جشنواره خرمای استان بوشهر که با همکاری سازمان های جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، فرمانداری دشتستان و بخشدرای آبپخش برگزار خواهد شد، صنایع دستی، غذاهای محلی و بازیهای محلی منطقه نیز ارایه می شود.

\n\n

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این استان در بخش گردشگری دارای ظرفیت های بسیار زیادی است که می توان به ظرفیت های طبیعی، صنعتی، دریا و ساحل و بخش کشاورزی آن اشاره کرد.

\n\n

وی اضافه کرد: نخل و خرما یکی از ظرفیت های مهم گردشگری در استان بوشهر است که باید زمینه معرفی این ظرفیت ها به مردم نقاط مختلف کشور را فراهم سازیم.
\nامیر زاده به ایرنا گفت: خرمای استان بوشهر از نظر کیفیت دارای مرغوبیت بالایی است و تراکم نخلستان ها در استان بوشهر به ویژه منطقه آبپخش و دشتستان در کمتر نقطه ای از جهان وجود دارد.

\n\n

دراستان بوشهر بیش از شش میلیون اصله نخل با تولید سالانه بیش از 150 هزار تن خرما وجود دارد که بخش عمده آن در شهرستان دشتستان و بخش آبپخش متراکم است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر