پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۸۰۸
سه‌شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت در روستاها و شهرهای تنگستان اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی سه شنبه شب در نشست تقدیر از شوراهای اسلامی بخش مرکزی تنگستان ضمن بیان اینکه نتایج تشکیل شوراها امروز در سطح کشور کاملاً هویداست، اظهار کرد: پرهیز از سیاسی کاری، نپرداختن به نگاه‌های شخصی و داشتن نگاه‌های بلند و طرح و ایده‌های مؤثر در توسعه جوامع روستایی و شهری، از وظایف مهم شوراها است.

فرماندار تنگستان عنوان داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شوراها باید سرلوحه اعضای شوراهای شهر و روستا در تنگستان باشد و اگر این مهم اتفاق بیفتد، نتایج درخشان آن را همگان خواهند دید.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز شورا و مسئولین اجرایی فاصله‌ای با هم نداشته و وظیفه همه ما نوکری و حضور در بین مردم است، تصریح کرد: شورا باید مظهر وحدت باشد و اختلافات بین مردم روستا و یا موانعی که سر راه اجرای طرح‌ها است، با ورود خود حل و فصل کند.

لطفی اظهار داشت: دشمنان از ابتدای انقلاب تا به امروز از هر مسیری برای اینکه بگویند نظام اسلامی ناکارآمد است، وارد می‌شوند، البته همه دول خارجی از بیرون متوجه این هستند که نظام اسلامی کارآمد است، ولی برای اینکه نیات شوم دشمنان خارجی عملی نشود، باید با مردم و نسل جوان با تحلیل، آمار و با علم مناسب صحبت کرد.

فرماندار تنگستان ادامه داد: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی و در یک سال اخیر، قریب به ۵۰۰ هزار متر آسفالت در سطح روستاها و شهرهای شهرستان، طبق گزارش شهرداران و دهیاران انجام شده است.

وی افزود: در حوزه مسکن، شهرستان تنگستان به عنوان ضعیف‌ترین شهرستان در مقاوم‌سازی مسکن در ابتدای دولت بود که در کمتر از دو سال گذشته، با اقداماتی که انجام شد، از متوسط استان رشد بیشتری داشتیم و در سال اخیر از متوسط استان نیز عبور خواهیم کرد.

لطفی ضمن یادآوری اینکه هم در حوزه شهری و هم در حوزه روستایی، در این دو سال گذشته، یازده درصد افزایش الحاقات اراضی به محدوده شهرها و روستاها انجام شده، اضافه کرد: در یازده ماه گذشته صد و ده میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های تنگستان واریز شده است.

مقام عالی دولت در تنگستان بیان داشت: با همراهی و همکاری نماینده محترم مردم در مجلس، برای اعتبارات ملی پیگیری و برنامه‌ریزی می‌کنیم، در سال گذشته نیز درصد تخصیص اعتبارات تملک دارایی شهرستان، مقدار بسیار بالا و کم‌نظیری نسبت به سنوات گذشته بود.

وی گفت: خدماتی که در طول چهل و اندی سال در ایران انجام شده، قابل مقایسه با دو هزار و پانصد سال حکومت شاهنشاهی نیست؛ باید جوانان را توجیه و با مردم گفت و گو کنیم تا احساس ناامیدی در آنها ایجاد نشود.

توجه شوراها به طرح‌های فرهنگی

لطفی تاکید کرد: شوراها در کنار طرح‌های عمرانی، الزامی است که به طرح‌ها و مسائل فرهنگی نیز بپردازند؛ نپرداختن به مسائل فرهنگی، عواقبی دارد که دامنگیر همه خواهد شد.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح پایش تصویری در روستاها و به جهت کمک به بهبود مسائل اجتماعی و سیاسی و امنیتی، شوراها سرمایه‌گذاری و اقدام کنند، اکنون در ۳۵ نقطه از شهر اهرم سیستم پایش تصویری طراحی شده و در یک بازه زمانی مشخص، فاز به فاز اجرایی می‌شود.

لطفی خواستار ارائه طرح و برنامه اقتصادی و اشتغال‌محور توسط شوراها به فرمانداری شد.

در پایان این نشست، فرماندار تنگستان از شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای بخش مرکزی، با اهدای لوح تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر