پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۸۴۴
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۶

فکرشهر: وزیر کشور تاکید کرد: مسئولیت سنگینی در حوزه برگزاری انتخابات در سال جاری بر عهده مجلس بوده و وزارت کشور منتظر است تا قانون انتخابات در مجلس تعیین تکلیف شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: انتخابات مهم ترین اتفاقی است که در سال جاری با آن مواجه هستیم. مسئولیت سنگینی بر عهده وزارت کشور است تا تمهیدات لازم را از لحاظ مقدمات کار، توجیه دست اندرکاران، ارائه آموزش‌های لازم و فراهم کردن مقدمات چه در حوزه مسائل فناورانه و چه در سایر بخش‌ها را باید دنبال کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون یک طرحی در خصوص انتخابات در مجلس مطرح است و یک لایحه از سوی دولت تهیه شده است. لایحه دولت نهایی شده و به مجلس ارائه شده است. در مجلس نیز طرحی در حال بررسی است که ما منتظر هستیم نتیجه این طرح مشخص شود که آیا به قانون تبدیل خواهد شد یا نه. بر اساس این طرح تفاوت‌هایی در روند برگزاری انتخابات ایجاد خواهد شد. بر اساس قانون قبلی شش ماه قبل از شروع انتخابات باید استعفاهایی داده شود اما در طرح جدید این زمان سه ماه است. ما منتظر هستیم که اگر این طرح به سرعت به نتیجه رسیده و به قانون تبدیل شود ما نیز بر اساس این قانون عمل خواهیم کرد. اما اگر دیر شد ما بر اساس قانون قبلی باید عمل کنیم. از این حیث منتظر تعیین تکلیف قانون هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر