پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۹۰۷
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: سفیر روسیه در ایالات متحده گفت که اظهارات مقامات آمریکایی در مورد حملات پهپادی به کرملین «به شدت بدبینانه و پوچ» است.

به گزارش فکرشهر، ایسنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: اوایل روز چهارشنبه، دو پهپاد تلاش کردند به کرملین در مسکو حمله کنند که روسیه آن را سوءقصد اوکراینی‌ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه توصیف کرد. اوکراین دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

کارین ژان‌ پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که کاخ سفید از اظهارات روسیه مبنی بر وقوع حمله‌ای پهپادی علیه کرملین توسط اوکراین آگاه است، اما قادر به تایید صحت این حمله نیست. او افزود که هنوز خیلی زود است که مشخص شود آیا ایالات متحده معتقد است که این حمله هواپیماهای بدون سرنشین یک عملیات «پرچم دروغین» توسط روسیه بوده است یا خیر.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در پاسخ به سوال رسانه‌ها برای ارزیابی واکنش دولت آمریکا به حمله پهپادی به کرملین گفت: اظهارات نمایندگان رسمی واشنگتن به طرز قابل توجهی بدبینانه و پوچ است. آنها نتوانستند این امر بدیهی را بپذیرند که این اقدام تروریستی برنامه‌ریزی شده توسط رژیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و تلاش علیه رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه بود. زمان اجرای آن تصادفی انتخاب نشد؛ در آستانه روز پیروزی و رژه ۹ مه که انتظار می‌رود مهمانان خارجی هم در آن حضور داشته باشند.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد که طرف روسی امیدوار است که «دولت آمریکا از قدرت و شرافت کافی برای محکوم کردن این حمله برخوردار باشد»، اما واشنگتن اکنون «از جنایتکاران در کی‌یف محافظت می‌کند.»
آنتونوف گفت که اظهارات مقامات بلندپایه آمریکا مبنی بر اینکه کی‌یف می‌تواند انتخاب کند چگونه از خود دفاع کند، «نمونه‌ای از استانداردهای دوگانه و سیاست تشویق رژیم ولادیمیر زلنسکی» برای حمله به روسیه است و افزود: اظهارات ادعایی در مورد ایجاد بازدارندگی مقابل رژیم کی‌یف در مقابل حمله به اهداف خارج از مرزهایش، یک نمایش خنده‌دار و ساختگی است.

سفیر روسیه گفت: روسیه «در صورت لزوم» و «براساس ارزیابی‌های تهدیدی که کی‌یف ایجاد کرده است» به این حمله پاسخ خواهد داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر