پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر گزارش می دهد/ در آستانه ی یک سالگی ریاست یک ارگان؛
فکرشهر: در حالی که تنها یک هفته تا پایان ماموریت یک ساله ی شهرام سلیمی فرد در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان باقی مانده، به نظر می رسد هیچ تلاشی برای بقای وی در...
کد خبر: ۱۳۷۹۷
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

فکرشهر: در حالی که تنها یک هفته تا پایان ماموریت یک ساله ی شهرام سلیمی فرد در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان باقی مانده، به نظر می رسد هیچ تلاشی برای بقای وی در سمت مدیریت این ارگان از سوی مسئولین استانی صورت نگرفته است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، اول شهریورماه، حضور شهرام سلیمی فرد در سمت ریاست فرهنگ و ارشاد دشتستان یک ساله خواهد شد؛ وی که از قوه ی قضاییه با رایزنی های بسیار برای یک سال به فرهنگ و ارشاد منتقل شده بود، در حالی به یک سالگی حضورش رسیده که هیچ خبری مبنی بر تمدید ماموریت وی به گوش نمی رسد و حتی گفته می شود تا کنون هیچ گونه تماسی نیز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وی گرفته نشده که آیا تمایل به تمدید ماموریت خود دارد یا نه؟

\n\n

این اقدام اداره کل و شنیده شدن نام برخی افراد برای جایگزینی وی از سوی این نهاد در حالیست که شنیده می شود مسئولین دشتستان تمایل چندانی به این تغییر و رفتن سلیمی فرد ندارند و خواهان تمدید ماموریت وی می باشند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، اول خردادماه 1393 بود که حمیده ماحوزی از انتصاب سلیمی فرد به عنوان رییس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان خبر داد و گفت که مراحل انتقال وی از قوه ی قضاییه به فرهنگ و ارشاد در حال انجام است.

\n\n

چند ماه پس از این خبر و در اول شهریورماه 93 و همزمان با نخستین روز هفته ی دولت، سلیمی فرد با استقبال گرم هنرمندان و فرهنگ دوستان دشتستانی که تغییر در این ارگان و فضا را خواستار بودند، ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده دار شد و در نخستین اقدام خود، به خانه تکانی این اداره ی سر تا پا خاک گرفته اقدام کرد.

\n\n

سلیمی فرد که اداره ای با حساب خالی و پرسنلی بی انگیزه را تحویل گرفته بود، در نخستین مرحله، ساختمان اداره را گردگیری کرد، وسایل قدیمی را از ساختمان خارج کرد که از جمله ی آن ها حجم انبوهی از کتب نفیسی بود که طی سال ها در اداره تلنبار شده و اغلب نیز توسط موریانه از بین رفته بود؛ وی در اقدام بعدی از اداره کل تعدادی وسایل جدید گرفت و دکوراسیون اداره را به نحوی هنرمند پسند تبدیل کرد و 5 ماه بعد از حضورش در این ارگان، در گفت و گوی مفصل با فکرشهر ( اینجا ) از تلاش هایش برای برگرداندن فرهنگ و ارشاد دشتستان به سال های قبل خبر داد؛ ولی این اقدامات وی به تنهایی نتوانست دردی از هنرمندان این شهرستان دوا کند چرا که آنان بیش از هر چیز کمک مالی و توجه به زیرساخت های فرهنگی را نیازمند بودند که هیچ یک تاکنون محقق نشده است.

\n\n

البته این محقق نشدن خواسته ها تنها محدود به دشتستان نیست و در کل کشور و استان وجود دارد به نحوی که امسال در حساب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حتی 10 میلیون تومان هم موجودی نبود که خرج برگزاری مراسم روز خبرنگار کنند و حتی ریالی به انجمن های ادبی و فرهنگی استان پرداخت نشد، مولفان حمایت نشدند و استانداری بودجه استانی خرید کتاب مولفان را به ارشاد نداد و ده ها مورد دیگر که همانطور که گفته شد، مختص دشتستان و بوشهر نیست!! و در دیگر ادارات نیز بودجه ی فرهنگی چندانی تخصیص نیافت؛ ولی گفته می شود این بی مهری ها از سوی اداره کل نسبت به دشتستان بیشتر بوده به نحوی که سلیمی فرد حتی در جریان انتصاب مدیران فرهنگ و ارشاد بخش های دشتستان نیز قرار نمی گرفت و بعد از درج اخبار از طریق رسانه ها از این انتصابات مطلع می شد و شاید همین موضوعات باعث شده بود سلیمی فرد در گفت و گوهای خصوصی اش از رفتن خود در صورت ادامه ی این وضعیت خبر بدهد!!

\n\n

با این تفاسیر، باید تا یک هفته دیگر منتظر ماند و دید این ارگان مهم که با وجود روی کار امدن دولت تدبیر و امید همچنان مورد بی مهری های فراوان قرار گرفته است، به دست چه کسی سپرده می شود؟!

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر