سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۹۷۰
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲

فکرشهر: رئیس قوه قضائیه امنیت امروز کشور را مطلوب خواند و گفت: آنچه امروز بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد و به تعبیری نیاز اصلی کشور است، موضوع اقتصاد و رفع مشکلات این حوزه است.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای عصر امروز در شورای اداری استان کردستان با قدردانی از مردم کردستان، اظهار داشت: مردم کردستان، مردمی فرهنگی بسیار صاف و مهربان و در عین حال حساس به مساله نظام و کشور هستند و از اول انقلاب افتخارات زیادی در دفع شر تروریست‌ها و تکفیری‌ها داشته‌اند.

رییس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم کردستان شایسته خدمت بیشتر هستند که امیدوارم خداوند به ما کمک کند که بتوانیم به این مردم خدمت بیشتری ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در این استان با هم همدلی و همفکری دست به دست هم بدهند تا مشکلات رفع و یا حداقل کم کنند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای اذعان کرد: اگر مردم بدانند مسئولان خالصانه و مخلصانه در راستای رفع مشکلات قدم بر می‌دارند قانع می‌شوند.

وی گفت: دشمن برای نقاط مرزی کشور برنامه گسترده‌ای طراحی کرده بود که به فضل خدا، همت و همراهی مردم و تلاش مسئولان توطئه بزرگ و خبیثانه آنان خنثی شد اما باید هوشیار باشیم و با بصیرت‌افزایی اجازه ندهیم این فتنه دشمنان از جای دیگری سر در بیاورد.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: اگر با همدلی و هماهنگی اولویت‌های استان را احصا و دنبال کنیم مسیر پیشرفت و توسعه استان را تسریع کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از دلایلی که توسعه ایجاد نمی‌شود نداشتن درک مشترک نسبت به موضوعات و اختلاف‌نظر نسبت به حل مسائل است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر همه ما به یک درک واحد در مورد مرز برسیم تصمیم‌گیری در این مورد نیز تسهیل می‌یابد.

وی عنوان کرد: مسائل و مشکلات و ظرفی‌ های استان کردستان را باید در این دست نشست‌ها روی کاغذ بیاوریم و با توجه به ظرفیت‌ها، مشکلات و نیازمندی‌های مردم را اولویت‌بندی کنیم.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: باید یک درک واحد نسبت به اصل مشکلات، ظرفیت‌ها و اولویت‌بندی‌ها پیدا کنیم و بعد راهکار برای رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت‌ها را ارائه کنیم.

وی اذعان داشت: اگر در حوزه‌های مختلف همدیگر را درک کنیم و اشکالات و ظرفیت‌ها و اولویت را احصا کنیم در مسیر رفع مشکلات و استفاده از پتانسیل‌ها بهترین عملکرد را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسئله امنیت و سرمایه‌گذاری در هم تنیده است، اگر امنیت نباشد سرمایه‌گذاری توسعه پیدا نمی‌کند اگر تولید نباشد و سرمایه‌گذاری توسعه پیدا نکند، امنیت وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اگر وضع مردم از لحاظ شغل، معیشت و اقتصاد تامین نشود امنیت نیست و دشمن با استفاده از ابزار و توطئه‌های مختلف امنیت را خدشه‌دار می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای امنیت امروز کشور را مطلوب خواند و گفت: آنچه امروز بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد و به تعبیری نیاز اصلی کشور است، موضوع اقتصاد و رفع مشکلات این حوزه است.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم مسئله اقتصاد را سامان دهیم هزینه کمتری در حوزه فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهیم داشت.

رییس قوه قضائیه افزود: رهبر معظم انقلاب در سال جاری بر مهار تورم و رشد تولید تاکید کرده‌اند که این نشان از حساسیت این موضوع است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف خدادادی و نیروی انسانی در استان کردستان، گفت: با این همه ظرفیت سرمایه‌گذاری باید سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را جذب کرد.

محسنی‌اژه‌ای عنوان کرد: ممکن است افرادی بخواهند از رانت استفاده کنند و به بهانه سرمایه‌گذاری تسهیلاتی بگیرند و در جای دیگر هزینه کنند اما نمی‌شود به این دلیل که ممکن است فسادی به وجود بیاید جلوی سرمایه‌گذاری را گرفت.

وی عنوان کرد: تمام اختیاراتی که ممکن است مشکلات مردم را حل کند، در جهت امنیت سرمایه‌گذاری و در حدود اختیارات رییس قوه قضائیه باشد به رییس دستگاه قضا در استان تفویض می‌کنم.

محسنی‌اژه‌ای عنوان کرد: امروز تمام تلاش دشمن ناکارآمد نشان دادن مسئولان و لاینحل بودن مشکلات است لذا باید با همدلی و هماهنگی اجازه ندهیم حاشیه‌ها ما را مشغول خود کند و از خدمت‌رسانی به مردم و وظایف اصلی بازدارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر