پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۰۱۷
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: احساس‌مان این است در روشی که در کشف حجاب و بعضی از ولنگاری‌های عمومی روی می‌دهد، یک دست‌های پشت پرده‌ای به عنوان مخالفت با نظام راهنمایی می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، حجت‌الاسلام حسن نوروزی درباره پلمب مراکز تجاری به دلیل عدم رعایت حجاب از سوی مراجعه کنندگان و الزامات قانونی در این خصوص گفت: اصولاً قانون هر مملکتی چیزی است که باید به آن عمل شود. در واقع ماده ۶۳۸ قانون گذاری اسلامی در رابطه با بحث بدحجابی و بی‌حجابی مجازات تعیین کرده است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر هم راهکار و طریق را مشخص کرده است، لذا ما برای حفظ نظام و حفظ هویت کشور اسلامی و همچنین طرح صیانت و کرامت بانوان و خواهران و مادران این کشور موظف هستیم به خیلی از مسائل دقت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: احساس‌مان این است در روشی که در کشف حجاب و بعضی از ولنگاری‌های عمومی روی می‌دهد یک دست‌های پشت پرده‌ای به عنوان مخالفت با نظام راهنمایی می‌کنند، لذا ما به عنوان تقابل با دست‌های ناپیدا و پنهان موظف هستیم به امر به معروف و نهی از منکر یک وجهه ملی بدهیم، یعنی همه مردم به عنوان لشکر امر به معروف و نهی‌ازمنکر به میدان بیایند و با نصحیت و ارشاد، جامعه به ویژه جوانان را متوجه کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لذا ما خواهش‌مان اولا از دوایر دولتی همچون بیمارستان‌ها، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و همه نهادهای دولتی و ثانیاً مراکز اقتصادی و علمی این است که به میدان بیایند و با زبان درست و طریق جدال احسن نصیحت کنند تا این تقابل(با دست‌های پشت پرده) انجام شود. در واقع اگر بخواهند تسامل (از راه دوستی وارد شوند) کنند راه مقدماتی این است که اول این کارها رخ دهد. تا این نهضت ملی نهی از منکر ان‌شاالله ایجاد شود.

وی در خصوص این‌که آیا کمیسیون حقوقی و قضایی در خصوص حجاب طرحی دارد یا خیر، عنوان کرد: بله، لایحه‌ای از طریق دولت به عنوان لایحه عفاف و حجاب در حال آمدن است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر