جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل ‌آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مشترکان آب در شهرهای استان بوشهر در بحران کم‌‌آبی توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی آب دارند به‌گونه‌ای که بین ۶ تا ۳۰ درصد صرفه‌جویی دارند.\n\nبه گزارش فکرشهر، کی‌قباد یاکیده بعدازظهر امروز در نشست بحران کم‌آبی در استان بوشهر، با بیان اینکه میزان ورودی آب به استان بوشهر کاهش یافته است، اظهار داشت: بیش از 90 درصد آب آشامیدنی این استان از استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد تامین می‌شود که اکنون میزان آب ورودی از این استان‌ها به بوشهر 40 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۳۸۰۲
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱

فکرشهر: مدیرعامل ‌آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: مشترکان آب در شهرهای استان بوشهر در بحران کم‌‌آبی توجه ویژه‌ای به صرفه‌جویی آب دارند به‌گونه‌ای که بین ۶ تا ۳۰ درصد صرفه‌جویی دارند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، کی‌قباد یاکیده بعدازظهر امروز در نشست بحران کم‌آبی در استان بوشهر، با بیان اینکه میزان ورودی آب به استان بوشهر کاهش یافته است، اظهار داشت: بیش از 90 درصد آب آشامیدنی این استان از استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد تامین می‌شود که اکنون میزان آب ورودی از این استان‌ها به بوشهر 40 درصد کاهش یافته است.

\n\n

وی با بیان اینکه امسال شرایط خشکسالی و بحران کم‌آبی بیش از سال‌های قبل است تصریح کرد: فصل گذشته با کاهش 51 درصدی بارندگی روبه‌رو بودیم و این درحالی است که استان بوشهر در حوزه خشکسالی بعد از استان هرمزگان در ردیف دوم قرار دارد.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با قدردانی از همسویی مردم در حل مشکلات کم‌آبی دراستان بوشهر گفت: مشترکان آب در شهرهای استان بوشهر در صرفه‌جویی مصرف آب کوشش کرده‌اند بگونه‌ای که برخی مشترکان 25، 30 و برخی هم از شش درصد به بالا در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌اند.

\n\n

یاکیده با اشاره به اجرای طرح‌های آب شیرین کن دراستان بوشهر بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های تولید آب شیرین دراستان بوشهر دریا است که دراین حوزه‌های طرح‌های تولید آب آشامیدنی از آب دریا طراحی شده است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه دو طرح آب شیرین‌کن در استان بوشهر در حال اجرا است خاطرنشان کرد: طرح آب شیرین کن کنگان نیمه دوم امسال و آب شیرین کن بوشهر نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اینکه این طرح‌های تولید آب با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌شود تصریح کرد: اکنون به ظرفیت 108 هزار متر مکعب تولید آب از دریا در روز طراحی شده است که اکنون مراحل ساخت این طرح‌ها در حال اجرا است.

\n\n

یاکیده افزود: پس از اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن و بهره‌بر داری از آنها شرکت مهندسی آبفای کشور این آبها را به صورت تضمینی از مجریان به صورت تضمینی خریداری می‌شود وبا قیمت 15 برابری کمتر از خرید در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

\n\n

وی با تاکید بر استفاده ازتجهیزات نوین مصرف آب گفت: استفاده از شیرهای کاهنده یک امر ضروری است و تعویض فلاش تانک‌های قدیمی و شیرهای فرسوده در کاهش مصرف آب نتیجه بخش است.

\n\n

منبع:تسنیم

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر