سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۰۲۸
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: امام جمعه موقت اهرم گفت: مسئولان با تکیه بر داخل برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حسین عوض پور در خطبه‌های نماز جمعه اهرم با اشاره به تحریم‌های رسمی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: در سال ۱۳۷۴ تحریم اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی به صورت رسمی مقرر شد و این تحریم هر روز بیشتر و شدید تر کردند.

امام جمعه موقت اهرم ادامه داد: باید خودمان را به مرحله از توان و قدرت برسانیم که با همراهی کشورهای اسلامی و هم جوار خودمان بتوانیم آمریکا را تحریم کنیم و اگر این باور داشته باشم این ظرفیت در کشور ما وجود دارد و می‌توانیم مشکلات را از پیش رو بر داریم.

وی ادامه داد: از همان زمان تاکنون باید مسئولان ما به این باور رسیده باشند که اولاً آمریکا علیه ما هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ثانیاً کشور بزرگ و پهناور ایران داری امکانات بسیار ارزشمند و نیروی انسانی کارآمد و متخصص است و احتیاجی به آمریکا ندارد.

عوض پور با اشاره به خروج آمریکا از برجام در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ یاد آور شد: آمریکا پس از خروج از برجام کنیه و دشمنی گسترده و ناکار آمدن قول و تعهدات و بی اعتماد بودن خود در عرصه‌های مختلف بین المللی با وضع تحریم‌های یک جانبه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به جهانیان نشان داد.

امام جمعه موقت اهرم ادامه داد: خروج یک جانبه آمریکا از برجام نه تنها بی اعتماد بود قول و قرارهای ریاست جمهور آمریکا و تعهدات بین المللی این کشور نشان داد بلکه ثابت کرد هرگز نمی‌توان به آمریکا تحت هیچ شرایطی اعتماد کرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران چهارچوب‌ها را شکست و این طبیعی بود که سردمداران زور و ستم واکنش نشان داده گرچه در این واکنش نا کام ماندند اما چشم نگاه کینه ورزانه بدخواهان رژیم‌های زورگو و قلدرهای باج طلب (به انقلاب اسلامی) دوخته و دشمن‌ها با شدت آغاز شده است.

عوض پور تصریح کرد: یکی از جلوه‌های مردانگی و اصلی ترین مشخصه برای مردانگی در تاریخ بشر حضرت امام علی علیه السلام است. آن حضرت در تمامی ابعاد یک پهلوان و مرد واقعی بود که توانست در تمامی مواقع بر نفس خود غلبه کند و درس بزرگی به تمامی مردان جهان در حوزه مردانگی بدهد.

وی ادامه داد: ورزش زورخانه ای از اهمیت بالایی برخور دار است و دلیلش این است که این قبیل درس‌ها در هیچ جا نیست و در گود زورخانه داده می‌شود و هیچ ورزش دیگری در جهان سراغ نداریم که تا این حد کارش با ارزش‌های اخلاقی، مردانگی و فتوت پیوند داشته باشد و این یک افتخار بزرگ برای ایرانیان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر