جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۱۴۲
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی این استان گفت: ۵۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور متعلق به استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد محمدی زاده شنبه‌شب در نشست با سفیر نیکاراگوئه در ایران اظهار داشت: استان بوشهر بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز با خلیج فارس دارد و با پنج کشور حاشیه خلیج فارس نیز همسایه است که ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

وی افزود: حدود یکصد سال پیش، بوشهر مرکز تجارت ایران بوده و ۱۴ کنسولگری کشورهای خارجی در بوشهر مستقر بودند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون نیز با کشورهای خلیج فارس مبادلات تجاری قوی داریم و حجم بالایی از صادرات ما به کشورهای همسایه است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: بوشهر قطب بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی است و ۷۴ درصد گاز کشور از بوشهر تأمین می‌شود و ۹۰ درصد صادرات نفت از استان بوشهر است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور متعلق به استان بوشهر است ابراز داشت: با راه‌اندازی واحدهای در حال ساخت پتروشیمی، ظرفیت تولید پتروشیمی استان بوشهر افزایش می‌یابد.

محمدی‌زاده اظهار داشت: نیکاراگوئه خریدار محصولات پتروشیمی استان بوشهر است و ان‌شاالله با این سفر، حجم صادرات به این کشور افرایش می‌یابد.

وی به مزیت‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بوشهر ۱۵ درصد خرمای کشور را تولید و بیش از ۴۰ نوع خرما در استان داریم که تنوع زیادی دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در تولید میگو نیز بوشهر ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند که امسال افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: بوشهر آمادگی کاملی برای افزایش مبادلات تجاری با کشور نیکاراگوئه را دارد و سرمایه گذاران این کشور نیز می‌توانند در بخش‌های کشاورزی و انرژی و آبزی‌پروری در استان بوشهر سرمایه گذاری کنند.

محمدی زاده بیان کرد: با توجه به تولید گوشت باکیفیت در نیکاراگوئه و قیمت مناسب، آمادگی داریم در صورت فراهم شدن شرایط، نسبت به واردات گوشت از این کشور تحت مراقبت‌های بهداشتی اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: امیدوار هستم در سفر هیأت تجاری و اقتصادی نیکاراگوئه به ایران، قراردادهای جدیدی برای افزایش مناسبات تجاری بوشهر با نیکاراگوئه امضا شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر