جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۱۹۰
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ظرفیت رسانه و فضای مجازی برای ترویج فرزندآوری در استان بوشهر استفاده شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، اکبر پورات بعد از ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با مشاوران امور بانوان فرمانداری‌های استان بوشهر اظهار داشت: به همت دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر و سازمان‌های مردم نهاد در استان، دوره‌های توان افزایی جوامع محلی حوزه زنان، طرح گفتگوی درون نسلی و چندین دوره آموزشی ویژه بانوان با همکاری فرمانداری‌ها در سطح استان انجام داده است.

وی تصریح کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تعامل و همکاری ویژه با حوزه مشاورین بانوان داشته باشند و مشاوران بانوان باید در برنامه‌های امسال بر اساس شاخص‌هایی که در این نشست مطرح شد با رویکرد توانمندسازی همه جانبه‌ی زنان، برنامه‌های خود را تدوین و به اجرای برنامه‌های عملیاتی به ویژه در حوزه‌های تبیین قانون جدید حقوق کودک، آخرین وضعیت ستاد پیشگیری وضعیت حقوق کودکان، خانواده و زنان اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه دختران امروز، زنان و مادران فردای این سرزمین هستند، افزود: بالندگی و رشد دختران و زنان باعث پویایی جامعه و نسل آینده خواهد شد.

پورات با بیان اینکه آگاهی بخشی و آموزش والدین به عنوان اصلی ترین نهاد یعنی خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: همچنین آموزش فرزندان از دوران کودکی از طریق مدارس و آموزشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت بین بخشی دستگاه‌ها، جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد، بسیج همه ظرفیت‌ها و زمینه سازی اشتغال بانوان در عرصه‌های مختلف بر اساس معیارها و شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی از جمله ضرورت‌ها و اهداف ما در استان بوشهر است که باید اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در راستای اجرای برنامه‌های مطرح شده باید چشم انداز و برنامه‌ها مشخص گردد تا انتهای کار عملیاتی از درون این چشم اندازها دیده شود.

اعطای تسهیلات به بانوان کارآفرین

وی در ادامه از اعطای وام و تسهیلات به بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار استان خبر داد، افزود: در دوره‌های مختلف وام‌هایی که برای بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین اعطا شد بسیار کارگشا بود و ادامه همین روند و اختصاص وام ویژه رفع نیازهای ضروری خانواده‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات بانوان استان را مرتفع سازد و امیدواریم به زودی شاهد حمایت و توانمندسازی بانوان استان باشیم.

پورات توجه به مسئله جوانی جمعیت را از وظایف اصلی فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهادها استان دانست و گفت: کاهش چشمگیر نرخ باروری نیازمند کار ویژه و دغدغه‌مندی بیشتر مسئولان در حوزه قانون حمایت از خانواده و جمعیت است.

وی افزود: باید از ظرفیت رسانه‌ها و گروه‌های مردمی و تشکل‌های اجتماعی برای فرهنگ‌سازی در حوزه فرزندآوری و افزایش جمعیت استفاده شود.

این نشست با هدف بررسی مسائل اجتماعی و فرهنگی، مشکلات و آسیب‌های مبتلا به بانوان، هم اندیشی و ارائه راهکارهای پیشنهادی با حضور جمعی از بانوان صاحب اندیشه استان درکسوت‌ها و مشاغل مختلف و مشاورین فرمانداران برگزار شد و برخی از بانوان حاضر به بیان نقطه نظرات، راهکارها و مطالبات اجتماعی خود پرداختند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر