جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۳۱۹
سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از کاهش ۴درصدی تعداد ازدواج ها در استان خبر داد و گفت: بوشهر از استان‌های کم‌طلاق کشور است.

به گزارش فکرشهر، اسکندر پاسالار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان بوشهر تاکنون ۸۵۰ هزار و ۹۸۳ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت‌نام کرده‌اند که کارت نزدیک به ۹۰ درصد آنها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۴۳ هزار و ۷۷۷ کارت هوشمند ملی در استان بوشهر تحویل شده است افزود: روند صدور کارت‌های هوشمند ملی در استان شتاب گرفته است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر از ساماندهی وضعیت افراد فاقد شناسنامه خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته ۴۶ نفر از افراد فاقد شناسنامه در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان شناسایی شدند که برای ۱۱ نفر از آنها شناسنامه صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی بدون هویت مشخص اقدامات خوبی صورت گرفته و برای ۵۴۰ نفر از فرزندان ۲۲۲ مادر ایرانی شناسنامه صادر شده است.

۵۳ درصد جمعیت استان مرد هستند

پاسالار جمعیت استان را یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۲۲ نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۵۳ درصد جمعیت استان بوشهر را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند که ۲۸.۵ درصد در روستاها و مابقی در شهرها زندگی می‌کنند.

وی با اشاره تولد ۱۰۹ پسر به ازای هر ۱۰۰ دختر در سال قبل بیان کرد: در بین سران بیشترین نام انتخابی محمد و در بین دختران نیز فاطمه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به تولید ۲۱۲ نوزاد دوقلو در استان بوشهر طی سال گذشته افزود: میانگین سن مادران استان بوشهر در ولادت اولین فرزند ۲۷ سال است.

وی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی وفات در استان طی سال گذشته خاطرنشان کرد: میانگین سن فوتی در استان ۶۴.۲ سال بوده است.

پاسالار از ثبت ۶ هزار و ۲۰۴ واقعه ازدواج در استان طی سال قبل خبر داد و بیان کرد: بوشهر با ۶ درصد یکی از استان‌های کم طلاق بوده و میزان ازدواج نیز چهار درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر