پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۴۱۹
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: دبیر چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، عبدالرحیم افروغ چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت در نشست با خبرنگاران برگزاری آیین پایانی جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی که در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) جشنواره فرهنگی هنری رضوی را در بخش‌های متنوعی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مختلفی تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در سال جاری، طبق گفتگوهایی که صورت گرفت، بوشهر به‌عنوان دبیرخانه جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی معرفی شد، اضافه کرد: این استان در دوره‌های قبل نیز افتخار میزبانی جشنواره ملی مشاعره رضوی (در چندین دوره) و جشنواره ملی سفرنامه‌نویسی رضوی را در مقطعی داشته است.

دبیر چهاردمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی عنوان کرد: ماحصل کارهای صورت گرفته در دبیرخانه این رویداد این شد که بیش از ۵۰۰ اثر تخصصی به جشنواره ارسال شود؛ آثاری که ویژه کودک و نوجوان و بر مبنای فرهنگ و سیره رضوی به رشته تحریر درآمده‌اند. این آثار از کل کشور ارسال شده‌اند و استقبال خیلی خوبی از جشنواره خوشبختانه شده است.

افروغ گفت: آیین پایانی جشنواره داستان کودک و نوجوان رضوی، ساعت ۲۰ پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور حمیدرضا نویدی‌مهر، دبیرعلمی جشنواره، نویسندگان ملی و مسئولان کشوری با همکاری موسسه فرهنگی قرآن و عترت «نجوای متقیان» بوشهر برگزار می‌شود و برگزیدگان این دوره در آیین معرفی و تجلیل خواهند شد.

به گفته وی، همزمان با آیین، قصه‌گویی رضوی برای کودکان بوشهری اجرا خواهد شد. همچنین در گالری مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی نیز نمایشگاهی از آثار فرهنگی و هنری رضوی برپا می‌شود.

دبیر چهاردمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی با بیان اینکه دهه سوم اردیبهشت در بوشهر با اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه و متنوعی همراه خواهد بود که با نگاهی آسیب‌شناسانه طرح‌ریزی و برگزار می‌شوند، افزود: یکی از حوزه‌هایی که آسیب‌شناسی شد، حوزه تبلیغات و چاپ بود که نیاز به نظارت بیشتر برای اجرای صحیح قانون داشت.

به گفته افروغ، در این راستا، یک گردهمایی یک‌روزه با حضور عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان صنعت چاپ و کانون‌های تبلیغاتی و سرمایه‌گذاران و افراد مرتبط با این حوزه در بوشهر، برنامه‌ریزی شده‌است.

وی افزود: همچنین در این دهه، طبق آسیب‌شناسی که صورت دادیم و ضرورتی که برای تعمیق مفاهیم و معارف قرآنی در جامعه وجود دارد، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آموزش نوین قرآن با عنوان «طرح بشری» را با حضور کرمانی‌نژاد، استاد طرح و مدیرکل توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: ما در قالب این طرح از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت به مدت سه روز میزبان قرآن‌پژوهان، قرآن‌آموزان و کلیه جامعه قرآنی استان در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی در دو نوبت صبح و عصر هستیم.

افروغ، طرح چهارمی را که به‌زودی در حوزه قرآن و عترت اجرایی و موجب توسعه فضای قرآنی استان می‌شود، پویش قرآنی «بهترین قصه‌های دنیا» معرفی کرد و افزود: این پویش شامل سه بخش می‌شود؛ ۱) قصه‌گویی قرآنی، ۲) قصه‌خوانی قرآنی و ۳) مادران قصه‌گو. قطعا به کمک این پویش، پرداختن به قرآن را به صورت یک پویش در سطح استان فراگیر خواهیم کرد.

وی  سپس به دیگر رویداد مهم فرهنگی استان؛ یعنی جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی «فیروزه» اشاره و تصریح کرد: تاکنون به این جایزه حدود ۱۵۴ اثر رسیده که هر کدام از کالا و محصولاتی که به این جشنواره ارسال شده، می‌توانند سفیر فرهنگی باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان صحبت‌های خود به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره و تصریح کرد: این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد کتاب تهران است که از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت در مصلای امام (ره) برگزار خواهد شد؛ که امسال استان بوشهر با سه غرفه در این رویداد حضور خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر