جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۴۶۷
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: به منظور پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در مناطق بحرانی و حساس، ۲۰ کیلومتر آتش‌بر در اراضی ملی جنگل عامری این شهرستان احداث شد.

به گزارش فکرشهر، فردین حاجب روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهرستان دیلم ۱۵۲ هزار هکتار اراضی ملی دارد که با توجه به افزایش دما و نوع پوشش عرصه‌های منابع طبیعی با پیش‌بینی احتمال وقوع حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع این شهرستان، این اداره اقدام به احداث آتش بر در اراضی منابع طبیعی کرده است.

وی افزود: آتش‏‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه در ماه‏‌های گرم سال، بخشی بزرگی از این عرصه‌‏ها را از بین برده است و بنابر آمار ۱۰ درصد آتش‌سوزی‌ها توسط عوامل طبیعی مانند صاعقه و خودسوزی جنگل‌‏ها و ۹۰ درصد ‌ناشی از دخالت عامل انسانی است
رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری دیلم تصریح کرد: در پی گرم شدن هوا که ضریب خطر آتش سوزی در این عرصه‌ها افزایش می‌یابد، ضروری است با تدابیر لازم اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای جلوگیری و اطفا به موقع در نظر گرفته شود.

وی تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها را در امر پیشگیری آتش سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی مهم دانست و عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، ارتباط و همکاری خوبی در گذشته بین منابع طبیعی و سایر دستگاه های اجرایی، خدماتی و امدادی وجود داشته است که امسال هم بنا به ضرورت، برقراری این همکاری وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم با اشاره به مشارکت دامداران و بهره برداران عرصه‌های منابع طبیعی درجهت پیشگیری از حوادث طبیعی بویژه حریق و آسیب‌های جدی به عرصه‌های منابع طبیعی گفت: فرهنگ‌سازی در بین روستائیان و تقویت فرهنگ حفاظت از طبیعت نقش بسزایی در جلوگیری از تخریب و آسیب‌های وارده به این عرصه ها دارد.

وی ضمن قدردانی از مشارکت گروه‌های مردمی که در عملیات‌های اطفای حریق عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان در سنوات گذشته حضور داشتند، از مردم خواست در صورت مشاهده حریق در عرصه ها با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس حاصل کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر