جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح:
فکرشهر: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از صدور کیفرخواست برای ۲۶ نفر در پرونده مصلای زاهدان خبر داد.  اتهام ۱۱ نفر از متهمان این پرونده، تیراندازی منتهی به قتل و جرح است و برای ۱۵ نفر باقیمانده به اتهام سوء استفاده از موقعیت شغلی، تیراندازی بر خلاف مقررات، لغو دستور و ترک فعل‌هایی که اتفاق افتاد کیفرخواست صادر شده است...
کد خبر: ۱۳۸۴۹۷
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از صدور کیفرخواست برای ۲۶ نفر در پرونده مصلی زاهدان خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح که به زاهدان سفر کرده، هدف سفر به استان سیستان و بلوچستان را رسیدگی به پرونده واقعه تلخ ۸ مهر عنوان کرد و گفت: با تاکید مقام معظم رهبری بر رسیدگی و برخورد قاطع با خاطیان و مجرمان پرونده حادثه هشتم مهر ماه و احقاق حق کسانی که به آن‌ها ظلم شده است به استان سیستان و بلوچستان سفر کردیم.

به نوشته میزان، وی ادامه داد: در این پرونده در مجموع برای ۲۶ نفر کیفرخواست صادر شده است.

 اتهام ۱۱ نفر از متهمان این پرونده، تیراندازی منتهی به قتل و جرح است و برای ۱۵ نفر باقیمانده به اتهام سوء استفاده از موقعیت شغلی، تیراندازی بر خلاف مقررات، لغو دستور و ترک فعل‌هایی که اتفاق افتاد کیفرخواست صادر شده است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: در برخورد با خاطیان و کسانی که در این حادثه تلخ مرتکب جرم شدند، هیچ اغماضی در کار نیست و اطلاعات رسیدگی به این پرونده به زودی منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین پور خاقان گفت: اگر کسانی مرتکب جرم شده باشند با آن‌ها برخورد قاطع خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم حقوق مردم پایمال شود.

وی ادامه داد: ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و عواملی که باعث تحریک برخی از جوانان اهل سنت در صف نماز مصلی اهل سنت زاهدان شدند و در سایه این تحریک افراد ضد انقلاب با سوء استفاده از شرایط، حادثه خونین زاهدان را رقم زدند و همچنین اشخاصی که در فضای مجازی اقدام به تحریک جوانان اهل سنت کردند هم شناسایی و با آن‌ها برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

وی یکی دیگر از اهداف سفر به استان را انعکاس گوشه‌ای از زحمات دستگاه قضائی استان در رسیدگی به حادثه خونین ۸ مهرماه سال گذشته عنوان کرد و افزود:  در همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه همکاران پرتلاش ما و بازپرس در صحنه حاضر و پرونده تشکیل شد و در دو بخش تفکیک و مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا برای ۲۶ نفر کیفر خواست صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان خدمت در مناطق محروم و مرزی استان سیستان و بلوچستان را ارزشمند عنوان کرد و از زحمات دستگاه قضائی استان و نیروهای فراجا برای تامین امنیت و ورود و رسیدگی به موقع در تشکیل پرونده برای حادثه خونین زاهدان تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر