جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۴۳
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

فکرشهر: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هر چه فریاد می‌زنیم که جوانان را دریابید اما کسی گوش نمی دهد، گفت: ما نخبگان زیادی در کشور داریم که باید به سراغ آنها رفته و امکاناتی که نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهیم، اما متاسفانه بسیار بی‌توجهی کردیم.

به گزارش فکرشهر از شفقنا، رضا حاجی پور در خصوص مهاجرت نخبگان، گفت: عده‌ای بر این عقیده هستند که نخبگان، مهاجرت نمی‌کنند یا اگر مهاجرتی از سوی نخبگان شاهد هستیم، آمار قابل توجهی نیست؛ اما من می‌گویم بسیاری از نخبگان مهاجرت کردند. نخبگان زیادی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، علم و صنعت، امیرکبیر و تهران و بسیاری از دانشگاه های کشور مهاجرت کردند چراکه دنیا طالب است آنها را جذب کند.

آقای حاجی پور ادامه داد: اگر ما بتوانیم امکانات جذابیت را برای فرزندانمان فراهم کنیم، قطعاً از مهاجرت منصرف خواهند شد. تاکیدات مقام معظم رهبری است که فرمودند به نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان رسیدگی کنید به آنها امکانات دهید و آنچه در راستای رشد این شخصیت ها جهت کمک به کشور نیاز است، در اختیارشان قرار دهید.

وی تصریح کرد: بی ‌توجهی ما به این نخبگان باعث شده دلسرد شوند؛ در حوزه انتخابیه خود بنده، نخبه ای زندگی می‌کند که ۲۰ عنوان از مسابقات بین‌المللی دنیا مثل سوئیس و آمریکا گرفته ولی به این کشورها مهاجرت نکرده است؛ درحالی که من هم به عنوان نماینده مجلس نتوانستم برای او کاری انجام دهم؛ هر چه فریاد می‌زنیم که جوانان را دریابید اما کسی گوش نمی دهد. نمونه این نخبگان را در کشور زیاد داریم که باید به سراغ آنها رفته و شناسایی‌شان کنیم و امکاناتی که نیاز دارند را در اختیارشان قرار دهیم اما متاسفانه بسیار بی‌توجهی کردیم.

آقای حاجی پور با اشاره به شرایط سخت اقتصادی ایران، اظهار داشت: ما در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم اما نخبگان ما این توانمندی را دارند که ما را از این شرایط خارج کنند. ما ۴ هزار میلیارد در حوزه دانش‌بنیان، برای دانشمندان جوان و خلاق بودجه در نظر گرفتیم که حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باید اجرای آن را سرعت ببخشد تا آنچه مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی و مجلس است، عملیاتی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر