جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۴۵
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به دنبال ایجاد خانه‌های مولد در کشور هستیم و زنانی که بتوانند در کنار همسرداری و فرزندآوری کار تولیدی و صنعتی داشته باشند، از طریق صنعت فرش خواهند توانست خانه‌های مولد را پایه‌ریزی کنند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، انسیه خزعلی امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین المپیاد فرش کشور در دانشگاه خیام مشهد،اظهارداشت: در حال حاضربسیاری از صنایع دستی و هنرها به دست زنان ایرانی احیا است و احیای صنعت فرش نیز به دست این قشر از جامعه در بسیاری از روستاها و شهرهای کشور از سر گرفته شده است.

وی افزود: نقش مهم زنان در صنعت فرش، برندی برای آنان در سراسر جهان است به این معنا که زن می‌تواند هم بازاریابی و هم کارآفرینی در این صنعت داشته باشد و چرخ اقتصاد هنر را بچرخاند در همین راستا در حال حاضر زنان در بخش‌های جنبی صنعت فرش نقش 75 درصدی در کشورمان دارند.

خزعلی با بیان اینکه 95 درصد از تلاشی که برای صنعت فرش کشور انجام می‌شود، به دست زنان حاصل شده است تصریح کرد: زنان از توانمندی‌های بالایی برخوردارند و می‌توانند همزمان زاینده، آفریننده، خلاق، ابداع گر و تمدن‌ساز باشند و صنعت فرش همه این توانمندی‌ها را یک جا دارد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد خانه‌های مولد در کشور هستیم و زنانی که بتوانند در کنار همسرداری و فرزندآوری کار تولیدی و صنعتی داشته باشند، از طریق صنعت فرش خواهند توانست خانه‌های مولد را پایه‌ریزی کنند.

وی عنوان کرد: دولت در حد بودجه و توان خود تلاش خواهد کرد تا همه مطالبات و نیازمندی‌های صنعتگران فرش را فراهم کند و در همین راستا برای برندگان المپیاد فرش کشور تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر