جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۵۷
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: اگر برای عفاف و حجاب از قبل برنامه‌ریزی داشتیم به یک باره با یک موضوع گرفتار نمی‌شدیم. در حوزه‌های ایجابی کارهای زیادی می‌توانستیم انجام دهیم که ندادیم و اینگونه شد. نباید توقع داشته باشیم دستگاه قضا با همه برخورد کند؛ زیرا دو جبهه نیستیم و اگر پرونده تشکیل دهیم برای فرزندان خودمان تشکیل می‌دهیم.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، امیر مرتضوی امروز، ۲۱ اردیبهشت ماه در نشست مشاورین امور بانوان و خانواده فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در استانداری و دستگاه قضایی اجرای قانون خانواده و جوانی جمعیت بوده که در ذیل آن کارگروهی در ارتباط با اندیشه‌ورزی در این حوزه تشکیل شده است.

وی بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که انجام شده اجرای تفاهم‌نامه با معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری به منظور رصد مستمر شاخص‌های ازدواج، طلاق و فرزندآوری در دستگاه‌ها و نهادها است. دستگاه‌ها مکلف هستند آمار خود را به صورت مستمر به ما ارائه دهند. تاکنون ۸۰ دستگاه و نهاد اجرایی اطلاعات خود را ثبت کردند، دستگاه‌هایی که آمار خود را ارائه ندادند به آن‌ها تذکر کتبی داده شده که اگر به موقع ارائه نکنند مطابق دستورالعمل ترک فعل مدیران با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مرتضوی افزود: کار دیگری که در استان رقم زدیم و به دنبال توسعه آن هستیم، استفاده از ظرفیت خود سازمان‌ها است. اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و در حال تعمیم آن هستیم. ورود یک پرونده به دستگاه قضایی، شروع آفت و آسیب است. ما ۸۱ مطالعه ملی و ۲۱ مطالعه استانی در حوزه خانواده داشتیم که در مرحله جمع‌بندی است تا از تجارب سایر استان‌ها برای استان خودمان استفاده کنیم. اگر آموزش‌های حین ازدواج نهادینه شود، بسیاری از مشکلات مدیریت و حل می‌شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه در ارتباط با مشاوره‌هایی که داریم اتفاقات خوبی رخ داده است، عنوان کرد: ما ۸۷ مرکز مشاوره داریم که ۳۷ مرکز در مرکز استان و ۵۰ مرکز در شهرستان‌ها است. در شهرستان‌هایی که موفق به ایجاد مرکز نشدیم با کمک بهزیستی در حال ارجاع پرونده‌ها هستیم.  در انواع طلاق ثلاث میانگین کشوری در زمینه سازش در سال گذشته ۱۴ درصد و در خراسان رضوی ۲۵ درصد بود. در ملاقات طفل، حضانت، نفقه و تمکین بیش از ۵۰ درصد سازش داشتیم و امسال برای ۶۰ درصد برنامه‌ریزی کردیم.

وی ادامه داد: تعرفه‌ای که در مراکز مشاوره استان دریافت می‌کنیم نسبت به تعرفه کشوری ۴۰ درصد پایین‌تر است و حتی این هزینه را بومی کردیم یعنی وجهی که در برخی شهرستان‌ها دریافت می‌شود، متفاوت است. یکی از مراکزی که خیلی حمایت کردیم تا در فرزندآوری و جلوگیری از سقط جنین کمک کند، مرکز نفس است.

مرتضوی با اشاره به اینکه برای موفقیت در امر خانواده باید به سه پارامتر توجه کنیم، تصریح کرد: پارامتر اول اینکه حوزه خانواده فوق‌العاده مهم است، بنابراین اقدامات ما حتما باید مبتنی بر کار تحقیقی، پژوهشی و کاربردی باشد. پارامتر دوم که مغفول مانده کار مشارکتی است. پارامتر سوم این است که برای توفیق در هر حوزه‌ای اعتقاد و باور به ما کمک می‌کند. اگر برای عفاف و حجاب از قبل برنامه‌ریزی داشتیم به یک باره با یک موضوع گرفتار نمی‌شدیم. در حوزه‌های ایجابی کارهای زیادی می‌توانستیم انجام دهیم که ندادیم و اینگونه شد. نباید توقع داشته باشیم دستگاه قضا با همه برخورد کند، زیرا دو جبهه نیستیم و اگر پرونده تشکیل دهیم برای فرزندان خودمان تشکیل می‌دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر