شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۳۸۵۵۹
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۹

فکرشهر: سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت: تا ساعت ۱۳ امروز ناشران ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروختند. سال گذشته این عدد 4 میلیارد تومان بود که افزایش قابل توجه داشته و ناشران سهم دو برابری نسبت به سال گذشته را در یک روز تجربه کردند.

به گزارش فکرشهر از فارس، اولین نشست خبری علی رمضانی سخنگو و قائم مقام سی‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه «کوشک کتاب» با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

رمضانی در این نشست با بیان اینکه استقبال مردم در دومین روز ما را شگفت زده کرد، گفت: از ساعات اولیه روز گذشته بخش‌های مختلفی فعالیت خود را آغاز کرده و توانستند نظر مردم را جلب کنند.

وی افزود: با وجود اعلام قبلی رسانه‌ها مبتنی بر بازگشایی نمایشگاه در ساعت ۱۰ صبح، ما شاهد حضور زودهنگام مردم پشت درها بودیم که توصیه می‌کنم مردم برای روزهای بعد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و نیز حضور خود را در ساعات مختلف توزیع کنند تا شاهد گره‌های ترافیکی نباشیم.

سخنگوی نمایشگاه ادامه داد: امسال طراحی نمایشگاه نسبت به قبل متفاوت شده تا محیط آرام‌تری برای مردم و غرفه‌داران فراهم کند. همینطور بحث امنیت مخاطبان در این طراحی دیده شده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم نمایشگاه خانواده محور باشد، اظهار داشت: تا ساعت ۱۳ امروز ناشران حاضر در سامانه ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروختند، سال گذشته این عدد ۴ میلیارد تومان بود که افزایش قابل توجهی داشته و ناشران سهم دو برابری نسبت به سال گذشته در یک روز تجربه کردند.

رمضانی افزود: ۹۶ هزار نسخه کتاب تاکنون فروخته شده و ۲۷ هزار بسته کتاب تحویل پست شده است که می‌خواهیم فروشندگان مردم را کمتر چشم انتظار بگذراند و زودتر بسته‌ها را آماده کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که چرا برخی از ناشران نمایشگاه را تلویحاً تحریم کردند اما در نمایشگاه مجازی حضور دارند، گفت: حوزه بزرگ فرهنگ کشور قابل تحریم نیست. وزارت فرهنگ مطابق وظیفه خودش بستر را برای همه فراهم کرده است. حجم خوبی هم از ناشران شرکت کردند و شاید حدود ۵ درصد از حضور سرباز زدند و خود را از گرفتن انرژی خوب مردم دریغ کردند و این کار شاید به نوعی بی‌احترامی به مردم تلقی شود.

سخنگوی نمایشگاه کتاب با بیان اینکه ناشران حاضر در بخش مجازی در تلاش برای ارایه محصولات خود هستند، ادامه داد: نمایشگاه کتاب نه دعوت‌نامه برای کسی فرستاد و نه با حضور کسی مخالفت کرد. مردم خود بهترین قاضی در این خصوص خواهند بود.

وی بیان داشت: امسال بالاخره برای دسترسی به محتوا چاره جویی شد که به شکل نمایشگاه مجازی خود را نشان داد و کتابفروشان نیز برای اولین بار حضور پیدا کردند.

رمضانی در پاسخ به این سوال که چاره‌ای در خصوص ناشران کپی کار، شده است یا نه، گفت: آیین‌نامه نمایشگاه امسال با دقت بیشتر کار خود را انجام داد که امسال حضور چنین ناشرانی کمتر از سال‌های قبل بوده است.

وی در خصوص افزایش ساعت نمایشگاه در آخر هفته گفت: نمایشگاه روزهای آخر هفته یک ساعت افزایش دارد که تا ۹ شب در خدمت مردم خواهیم بود. 

سخنگوی نمایشگاه کتاب در خصوص پلمب انتشارات «روزنه» در روز اول نمایشگاه گفت: ممکن است آن غرفه ضوابط و قوانین را رعایت نکرده و حتماً مسئول آن در جریان این کار هست. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر