جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۸۵
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: شهروندان کنگانی از وضعیت کپسول گاز در این شهر گلایه دارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به افزایش سرسام آور تعرفه بیمه کارگران ساختمانی توسط تأمین اجتماعی افزود: این اقدام باعث شده تا کار تولید ساختمان و ساخت و سازهای افراد و انبوه سازان متوقف و یا با مشکلات جدی مواجه شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول بویژه نمایندگان مجلس با طرح دوفوریتی و اصلاح قوانین مشکل مردم را حل کنند.

خطیب جمعه کنگان به گلایه مندی برخی شهروندان کنگانی در خصوص توزیع کپسول گاز در این شهر، عنوان کرد: مسئولان تدبیری بیندیشند در شرایطی که بایستی مشکلات کمتر شود، مشکلی بر مشکلات نیفزایند.

محمودی با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (علیه السّلام) و بازخوانی سیره رئیس مذهب و تلاش و نهضت علمی و بزرگ ششم پیشوای متقیان عالم گفت: امام صادق علیه السلام، در همه زمینه‌های زندگانی سیاسی و اجتماعی و اخلاقی، سرآمد روزگار، پناه فقیهان و سخنوران و مرجع علما و متفکران بود به‌گونه ای که افتخار ائمه اهل سنت نیز شاگردی بی واسطه یا با واسطه آن امام همام بود.

وی به سالروز فتح اندلس اشاره و با بررسی عوامل انحطاط اندلس بیان کرد: اختلاف و تفرقه و فساد اخلاقی دو عامل اساسی در سقوط اندلس بود و امروز نیز تهاجم فرهنگی و بی عفتی از حربه‌های مهم دشمن در ضربه زدن به ایران اسلامی بود.

امام جمعه کنگان گفت: امروز زنان ما مریم وار و مردان ما یوسف وار در برابر تهاجم فرهنگی بایستند و همگان از هرگونه انفعال و وادادگی که بسیار خطرناک است اجتناب نمایند.

محمودی به سالروز خروج آمریکا از برجام اشاره و با بیان اینکه آمریکا فشار و تحریم شدید اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کرد گفت: مقاومت حداکثری ملت بزرگ ایران توانست زمینه ساز شکست آمریکا باشد.

وی به بازگشت سوریه به دیپلماسی منطقه‌ای و تلاش‌های دولت سیزدهم در این زمینه برای افزایش همگرایی دولت‌های منطقه اشاره و اظهار کرد: آمریکا از بازگشت سوریه به منطقه و نیز صلح و سازش کشورهای منطقه از جمله عربستان و یمن عصبانی است و تلاش می‌کند با کارشکنی مانع شکل گیری وحدت دولت‌ها و ملت‌ها شود که امت اسلامی بایستی مراقب این توطئه دشمن باشند.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر گفت: جوانان و نوجوانان با استقبال از برنامه‌های هلال احمر بویژه آموزش‌های امداد و نجات در کمک رسانی به هموطنان مشارکت جدی داشته باشند.

محمودی با تبریک هفته بسیج سازندگی و تشکر از اقدامات گروه‌های جهادی افزود: ورود گروه‌های خستگی ناپذیر جهادی در همه عرصه‌ها بویژه محرومیت زدایی ستودنی است.

تحلیلی بر اوضاع کشور سودان و نقش برخی کشورهای منطقه‌ای از جمله امارات در عدم برقراری آتش بس از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر