جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۹۶
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: امام جمعه جم گفت: عدم برخورد شعاری در مبارزه با فساد، رسیدگی قاطع و بدون تأخیر، تبیین و شفاف‌سازی مهمترین راهبردهای مبارزه با فساد است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جم با اشاره به دوران سخت امام صادق (ع) و حبس اجتماعی، فرهنگی و علمی امام اظهار داشت: منصور به امام صادق علیه السلام می‌گفت: نباید مردم را بپذیری و باید از ورود مردم به خانه‌ات جلوگیری کنی.

امام جمعه جم افزود: منصور برای از بین بردن امام صادق علیه السلام از راه‌های گوناگونی استفاده کرد که یکی از راه‌ها استفاده از «مذهب» بود یعنی «مذهب علیه مذهب» منصور «مالک بن انس» را ارج می‌نهد.

وی با اشاره به راه و رسم مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد گفت: یکی از راهکارهای رسیدن به دغدغه دیرینه رهبر معظم انقلاب یعنی پیشرفت همراه با عدالت، «فرهنگِ ارتباطِ درآمد با کار» است.

وی گفت: عدم برخورد شعاری در مبارزه با فساد، رسیدگی قاطع و بدون تأخیر، تبیین و شفاف‌سازی مهمترین راهبردهای مبارزه با فساد است.

امام جمعه جم بیان کرد: ایران اسلامی به پشتوانه رهبری مدبرش و با استقامت بی‌نظیر مردمش، «فشار حداکثری» آمریکا بعد از خروج از برجام را با «مقاومت حداکثری» و تا حدی، «تهاجم مدبرانه» پاسخ داد.

وی گفت: خروج آمریکا از برجام نتوانست مانع پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران شود و در عین حال، موقعیت نظامی - دفاعی و منطقه‌ای ایران نیز تقویت شد.

امام جمعه جم بیان کرد: گره کور در مذاکرات بر جامی در واشنگتن زده شده است و تا زمانی که ایالات متحده نخواهد منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران را در تحولات منطقه غرب آسیا مد نظر قرار دهد، چشم‌اندازی برای بازگشت آمریکا به برجام وجود نخواهد داشت.

امام جمعه جم گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و اثبات اقتدار مقاومت و پیروزی محور مقاومت است.

وی بیان کرد: آمریکا، مانع بزرگ پایان جنگ یمن است و در حالی که عربستان سعودی و یمن پس از هفت سال جنگ و شکست‌های پیاپی عربستان، گام‌های مهمی برای پایان دادن به جنگ برداشتند، فشارهای آمریکا به ریاض مانع اصلی اعلام پایان جنگ است.

بازخوانی نامه مهم امام صادق (ع) درباره زیست مؤ منانه

وی گفت: از نظر امام صادق علیه‌السلام رابطه مطلوب پیروان آن حضرت با خدای متعال باید از ویژگی‌های توجه مدام به جایگاه و مقام و منزلت خداوندی، اهتمام به اوامر الهی و دوری جستن از آنچه خداوند آن را ناپسند می‌داند به دور از برداشت‌های شخصی، امر به معروف ونهی از منکر برخوردار باشد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود: «در مقابل تهاجم فرهنگی دو مورد یکی کار، یکی ابتکار» لازم است.

وی گفت: پاسداشت زبان فارسی بر همگان لازم است، زبان و ادب پارسی میراث دیرینه و سرمایه بی‌نظیر ما است.

لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران

وی گفت: سه ماه پس از پیروزی انقلاب، حق کاپیتولاسیون و امتیازات و ملحقات آن قانونی که به امریکایی مصونیت می‌داد هر اقدامی در ایران دوست دارند انجام دهند و هیچکس حق سوال یا دادگاهی آنان در ایران ندارندبرای همیشه و به طور نهایی لغو شد.

وی گفت: لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت‌الله میرزا حسن شیرازی نشان از کار آمدی علما و مرجعیت دینی در طول تاریخ است.

وی با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی و تقدیر از بسیج سازندگی سپاه ناحیه و گروه‌های جهادی شهرستان جم گفت: کار جهادی بسیج جامعه پزشکی که مداوم انجام می‌شود و چند روز گذشته در روستای کوری حیاتی ستودنی است که از سپاه شهرستان و مؤسسه درمانی بسیجیان و بسیج جامعه پزشکی استان و شهرستان تقدیر می‌کنیم.

وی بیان کرد: حرکت بسیار بزرگی در شهرستان اتفاق می‌افتد میزبان گروه جهادی دندانپزشکی جهت خدمات رایگان به مردم عزیز خواهیم بود که از تلاش‌ها تیم جهادی پادگان شهید چمران شهرستان که متولی این برنامه خوب هستند و همه دستگاه‌ها و همه مجموعه شهرستان که کمک می‌کنند صمیمانه سپاسگزاریم

وی با اشاره به هفته ملی جمعیت گفت: منابع انسانی و جمعیت جوان و کار آمد لزوم حیات و استمرار قدرت و قوت کشور است همه باید به این مهم توجه کنند هم مردم و خانواده‌ها هم مسئولین با برنامه ریزی که به خوبی محقق شود.

وی با اشاره به ثبت نام حوزه‌های علمیه گفت: خانواده‌ها نسبت به تربیت مبلغان و مروجان مکتب ناب اسلام و کارشناسان و خبرگان متعهد اهتمام داشته باشند و بنابراین افراد با استعداد مشتاق را به سمت حوزه‌های علمیه هدایت کنیم.

وی گفت: حوزه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) جم یکی از مجموعه‌های موفق در استان و کشور است آماده پذیرش بانوانی که علاقمند به فراگیری علوم حوزوی هستند است و مجموعه حوزه خواهران الان در مدارس محافل و تبلیغ در جامعه و کارشناسی و مدیریت جاهای گوناگون از افراد موفق هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر