جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
پولیتیکو از قول منابعی در کنگره:
فکرشهر: پولیتیکو نوشت: به گفته هفت کارمند کنگره و مقامات ایالات متحده، مسئولان ارشد روز سه‌شنبه در اولین جلسه محرمانه دولت بایدن با محوریت ایران برای همه سناتورها، شرکت خواهند کرد و توضیحاتی ارائه می‌کنند...
کد خبر: ۱۳۸۸۱۶
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: رسانه امریکایی پولیتیکو نوشت: به گفته هفت کارمند کنگره و مقامات ایالات متحده، مسئولان ارشد روز سه‌شنبه در اولین جلسه محرمانه دولت بایدن با محوریت ایران برای همه سناتورها، شرکت خواهند کرد و توضیحاتی ارائه می‌کنند. 

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه، کالین کاهل معاون وزیر دفاع، مورگان مویر معاون مدیر اطلاعات ملی، برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، استفن کوهلر، رئیس استراتژی، سیاست و برنامه‌های ستاد مشترک، ساعت ۴ بعد از ظهر در کنگره برای ارائه توضیحات در جلسه توجیهی محرمانه حاضر خواهند شد. 

 یکی از افرادی که در آنجا حضور نخواهد داشت، راب مالی، فرستاده ویژه برای مذاکرات با ایران است، که به ما گفته شده در مرخصی است. با این حال، معاون او، آبرام پالی، شرمن را همراهی خواهد کرد.

 میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، که چندین ماه پیش خواستار برگزاری جلسه توجیهی درباره ایران شده بود، در صحن مجلس سنا گفته است که تهدید از سوی ایران در دوران ریاست جمهوری جو بایدن افزایش یافته است. 

دستیار یکی از اعضای دموکرات سنا گفت که شرمن از این فرصت برای به‌روزرسانی اطلاعات سناتور‌ها در مورد اوضاع مذاکرات با ایران استفاده خواهد کرد. 

او بدون توضیح بیشتر گفت: «در مذاکرات هسته‌ای پیشرفت‌هایی حاصل شده است.»

 از دیگر موضوعاتی که مطمئناً مطرح خواهد شد، تهدیدات ایران برای ایالات متحده و شرکای منطقه‌ای آن، یعنی اسرائیل است.

 در مجموع، احتمال زیادی وجود دارد که جلسه خصوصی کمی تنش آمیز شود، زیرا دولت، برخی از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر نحوه مدیریت پرونده ایران با هم اختلاف دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر