جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۸۵۱
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به حضور مسلمانان از تمام نقاط دنیا در سفر معنوی حج؛ باید وحدت مذاهب اسلامی به طور کامل حفظ و به نمایش گذاشته شود و حجاج از اقدام‌های وحدت شکن پرهیز کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه‌شنبه در همایش کارگزاران و مشتاقان حج تمتع در استان بوشهر افزود: حج نمونه‌ای از وحدت مسلمانان موحد و عامل وحدت اسلامی و فرصتی برای فریاد عدالت خواهی است.

وی یادآور شد: حج بهترین فرصت برای شکستن دیوار تفرقه و ایجاد اتحاد میان مسلمان است.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: وحدت مسلمانان، ایمان و تقوا از مهمترین دستاوردهای مراسم حج است.

صفایی بوشهری خطاب به زائران خدا در استان بوشهر گفت: همگام با همه حجاج باشید و به گونه‌ای رفتار نکنید که وحدت بین مذاهب اسلامی بر هم بریزد.

امام جمعه بوشهر گفت: حج یک مراسم آسمانی است که خداوند به جامعه مومنان هدیه کرده و سبب آموزش آموزه‌های معرفتی، عرفانی، سیاسی و اجتماعی می‌شود.

وی یادآور شد: حج واجبی است که مهمترین بخش آن شامل آمرزش همه گناهان و تربیت دوباره انسان است که در مابقی زندگی خود دچار گناه نشود.

به گفته صفایی بوشهری انسان با پوشیدن احرام و غسل ورود به اعمال حج با خدا عهد می بندد که گناه نکند، با طواف خانه خدا ثابت می کند خداوند محور زندگی و با سعی بین صفا و مروه به دنبال رضای خدا و در عرفات خداوند معرفت را نصیب مومنان می کند و با رمی جمره اعلام می کند شیطان سنگسار شده من است.

امام جمعه بوشهر همچنین بر ضرورت برپایی پرشور مراسم شعائر حسینی و اهل بیت در فضای پر از معنویت در سفر معنوی حج تاکید کرد.

به گفته صفایی بوشهری کسانی که برای نخستین بار مشرف به سفر حج می‌شوند خود اقدام نباشد چون انجام نادرست حتی یک عمل حج نیز می‌تواند کل عمل حج را باطل و همه چیز را زیر سوال ببرد به همین دلیل باید همه اعمال با نظارت روحانی کاروان انجام شود.

وی ادامه داد: کمک حجاج به حجاج نیازمند و دعا برای ولی عصر (عج) از جمله دیگر اموری است که باید مورد توجه حجاج قرار گیرد.

امام جمعه بوشهر گفت: فریضه حج در نظام عبادی ادیان الهی دارای جایگاه خاصی است به همین جهت است که نه تنها در اسلام بلکه در ادیان توحیدی به شکل‌های دیگری مشابه مراسم حج اسلامی وجود داشته است.

وی تاکید کرد: خداوند برای حج یک ثواب و آثار قرار داده بنابراین توفیق حج نعمتی به شمار می‌رود که خداوند نصیب حجاج کرده است.

صفایی بوشهری با تاکید بر شکر به جا آوردن حجاج به خاطر به جا آوردن این فریضه معنوی گفت: حج عبادتی است که در آن آموزه‌ها و تعلیمات بسیاری وجود دارد.

امام جمعه بوشهر بر تکرار ذکر صلوات در مسجد النبی و تسبیحات اربعه و لا اله الا الله در مسجد الحرام تاکید کرد.

اعزام ۹۰۷ زائر به دیار وحی

مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سهم این استان برای حج تمتع امسال ۸۸۰ نفر است که با احتساب ۲۷ عامل اجرایی شمار حجاج اعزامی امسال از این استان به ۹۰۷ نفر می‌رسد.

عبدالرسول رنجبر افزود: از این مجموع سهمیه حج تمتع استان بوشهر ۴۷۰ نفربه مردان و ۴۱۰ نفر به بانوان اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: مشتاقان دیار وحی استان بوشهر در حج امسال مدینه بعد هستند و ۱۷ و ۱۸ خرداد طی چهار پرواز از شرکت هواپیمایی هما ایران ایر به فرودگاه جده اعزام می‌شوند.

رنجبر ادامه داد: مشتاقان بوشهری زیارت خانه خدا از این استان در قالب هفت کاروان سازمان دهی شده اند که از این شمار یک کاروان مربوط به اهل سنت است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۴۷۵ نفر از استان بوشهر عازم دیار وحی شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر